Lördag 4 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Sökningarna sparas

Sökningarna sparas

Bara för dem som inte vet så sparas sökningarna på portalen här ner. Dels ser man det på att sökningarna inte pekar direkt mot sökmotorn i fråga och dels av fel som jag fick nyss, se nedan.

Iofs så spar i sin tur google också sökningar... men kan vara värt/kul att veta iaf.


----snip----
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xc1c Thread 0x610 DBC 0x433002c Jet'.

/index.asp, line 114
---snip----
Antal svar på detta inlägg: 3
Hej Jensa tyvärr har du fel om att sökningarna sparas. Sökningarna har alltid varit helt anonyma och kommer så att förbli!

Det du observerade är en räknarfunktion som enbart räknar antalet sökningar per sökmotor. Detta har jag för att kunna se i vilken stor utsträckning de olika sökmotorerna används och för att ge mig underlag att kunna förbättra funktionen.

Men tack Jensa för att du skrev här i forumet så att jag fick möjligheten att svara på ditt inlägg.

Tack för ordet
Daniel
Jag kanske var lite snabb i min analys dessutom och tog en del för givet.
Då var det utrett iaf :)
Vet inte riktigt vad den där sk. koden ska logga nånting ser mer ut som ett felmedelande från databaskopplingen när den försöker anropa nånting...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem