Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Nicknamn och snittålder

Nicknamn och snittålder

Sitter och funderar på ett par saker. Varför använder så många nicknamn?? Inte nog med det, en del är så krångliga också! Eller ska man ska göra det? Använda nicknamn alltså! Kanske jag är dum som använder mitt riktiga namn, förklara för mej ni som är hemmastadda på den här sidan.

En annan sak som jag också har undrat över, är det någon som vet snittålder på den här sidan? Skulle vara kul att veta.
En som bara är lite nyfiken, född -44.
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Du är knappast dum som använder ditt namn. Om man använder nickname för att vara anonym är väl Eva ett bra förslag. Ni är 216.000 i Sverige och namnet är väl inte helt ovanligt i andra länder heller.
Mitt nick är namnet på min gamla dator...har inte den nu
Själv är jag född -52...men det visste du Eva...från en annan tråd.

Mitt nick kom till när jag chattade för länge sedan och ville slippa alla privata meddelanden från snuskgubbar. Det funkade utmärkt och har fått hänga med sedan dess. Jag är en tjej född i mitten på 70-talet.
Annons
Hej Eva
Att använda nick är ett sätt att vara anonym på, att använda sitt eget namn är ju annonymt så länge man inte säger att man heter det , inget är fel
Du är i realiteten annonym ändå här på forumet.
Och som Beolt skrev så är det ju annonymt så det förslår.

Själv så använder jag mitt dagliga nick som används till vardags.
Heter annars Göran och Ägaren för denna sida heter Daniel och han använder sitt riktiga namn. Sedan har vi en kille till som Använder namnet Daniel.
Den största anledningen till att ha ett nick är att det kan finnas flera som heter samma på forumet och då är ett nick bra att ta till. så vi vet vem som är vem.
och blir det kollission så brukar jag sända ett mail till den som det berör. och då är det den som är sist in som jag ber ändra på sitt namn.

åldern här på forumet har vi inget snitt på, som jag vet. men av alla mail jag får och sänder så finns alla åldrar här på forumet.
Många är passiva läsare och använder IS som startsida till Internet

mvh göcke
Heter som jag skriver, intog denna värld i mitten av 70-talet
Jag Bor i Svaneholm - kallar mig för Svanen.
58 år ung - känner mig som 18
Kurtan
Tack för informationen, kul att få lite kött på benen. Wicked, jag trodde du var en kille, var jag nu fick det ifrån??

Hej eva mitt nick namn har jag för att jag kallas så . jag älskar att sitta och äta tacos är född1960
där ser man vad man blir lurad
trodde oxå att Wicked var en kille...
verkar som medelåldern är högre än vad jag trodde...

Keep on snacking...
Samma här! Trodde också wicked var en kille..
Kanske är jag en av de yngsta?? 1990..??

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem