Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Ljugande poliser får oskyldiga dömd

Ljugande poliser får oskyldiga dömd

Läste nyss i SVD om att polisen ljuger. Jag blir heligt förbannad när jag läser detta.
Poliser ljuger och domstolarna har för bråttom, hävdar justitiekansler Göran Lambertz. Följden blir att oskyldigt dömda personer sitter i svenska fängelser..
Vad är det för ett dj-vla land vi lever i och vad är det för dj-vla rötägg till JK.
Jag har arbetat i över 30 år som polis i både Stockholm och den nuvarande landsorten, och jag har ALDRIG varit med om detta och aldrig hört talas om detta. Vilket förb. uttalande.
SKÄMS Göran Lambertz
Antal svar på detta inlägg: 7
PerAsk:

Poliser är väl också människor och människor är inte ofelbara bara för att dom jobbar som poliser eller?

Sen är det nog kanske en ovanlighet..men att domstolarna är överhopade med arbete är nog sant och då sker misstag.
Bubben --> "Sen är det nog kanske en ovanlighet..men att domstolarna är överhopade med arbete är nog sant och då sker misstag"

Så överhopade med arbete så att det kan sitta framför deras arbetsdatorer nästan hela dagarna? och inte visa sig ute ?
Jag kan förstå att du blir förbannad, MEN det finns rötägg i alla dess former o och i alla grupper. Men jag tror personligen (eller hoppas inte) att det är taget ur luften, för då ligger han ju pyrt till. Göran l. måste väll ha ngt sorts underlag för att vräka ur sig något sådant.
Annons
Jag försvarar inte de sk.rötäggen, som dock finns. Det är dock inte många som väl är.

Det jag blir mest förbannad på är att han just häver ur sig detta utan att lägga fram något underlag.
Ett sådan här uttalande passar inte en person i hans ställning.
Klart att det finns rötägg även inom poliskåren. Den som tror nåt annat måste ha vandrat genom livet med både skygglappar och hörselskydd.
I programmet, i TV, där även polisens fackliga ombud deltog lovade JK att polisens fackliga ombud skulle få ta del av dom underlag som JK hade.
Jag har inte hört att polisens fackliga ombud gått ut med att underlagen inte fanns.
JK sa i det programmet att han inte ville gå ut offentligt med dom underlag han hade. Det tycker jag JK gjorde rätt i.
PerAsk:

Och här nåt nytt till historien..

Vad säger detta?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,772829,00.html
Vad är du för dj-vla polis, som inte hört en enda polis ljuga i snart 30 år? Det tror jag inte ett dugg på! Tvärtom så är tidningarna fulla av lagövertramp som poliserna gör varje dag. Jag kan inte tänka mig att det görs 500 falska anmälningar av polisen varje år. Av dessa gick endast 2 till åtal och dessa frikändes, realistiskt.. eller hur? Det är ju bara att läsa lite statistik så kan vilket dummhuve som helst se att något är ruttet i rom, eller hur det nu var?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem