Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Ljugande poliser får oskyldiga dömd

Ljugande poliser får oskyldiga dömd

Läste nyss i SVD om att polisen ljuger. Jag blir heligt förbannad när jag läser detta.
Poliser ljuger och domstolarna har för bråttom, hävdar justitiekansler Göran Lambertz. Följden blir att oskyldigt dömda personer sitter i svenska fängelser..
Vad är det för ett dj-vla land vi lever i och vad är det för dj-vla rötägg till JK.
Jag har arbetat i över 30 år som polis i både Stockholm och den nuvarande landsorten, och jag har ALDRIG varit med om detta och aldrig hört talas om detta. Vilket förb. uttalande.
SKÄMS Göran Lambertz
Antal svar på detta inlägg: 7
PerAsk:

Poliser är väl också människor och människor är inte ofelbara bara för att dom jobbar som poliser eller?

Sen är det nog kanske en ovanlighet..men att domstolarna är överhopade med arbete är nog sant och då sker misstag.
Bubben --> "Sen är det nog kanske en ovanlighet..men att domstolarna är överhopade med arbete är nog sant och då sker misstag"

Så överhopade med arbete så att det kan sitta framför deras arbetsdatorer nästan hela dagarna? och inte visa sig ute ?
Jag kan förstå att du blir förbannad, MEN det finns rötägg i alla dess former o och i alla grupper. Men jag tror personligen (eller hoppas inte) att det är taget ur luften, för då ligger han ju pyrt till. Göran l. måste väll ha ngt sorts underlag för att vräka ur sig något sådant.
Annons
Jag försvarar inte de sk.rötäggen, som dock finns. Det är dock inte många som väl är.

Det jag blir mest förbannad på är att han just häver ur sig detta utan att lägga fram något underlag.
Ett sådan här uttalande passar inte en person i hans ställning.
Klart att det finns rötägg även inom poliskåren. Den som tror nåt annat måste ha vandrat genom livet med både skygglappar och hörselskydd.
I programmet, i TV, där även polisens fackliga ombud deltog lovade JK att polisens fackliga ombud skulle få ta del av dom underlag som JK hade.