Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Krasch

Krasch

Har ett problem med en dator och vi ha lite tips på hur man ska gå tillväga.

När man startar datorn ser allt OK ut ända fram tills dess att OP (Windows XP Home) ska dra igång,då hamnar man i det läget att det blivit något fel vid stängningen förra gången.

Där har man en rad olika alternativ som felsäkerläge,senast föregående inställningar mm men inga av dom alternativen funkar utan det är moment 22 hela tiden.

Vid omstart i ett läge kommer det fram en ruta som det står
No message No signal.
Min tanke är att det kan vara grafik kortet.

Tacksam för all hjälp jag kan.
Antal svar på detta inlägg: 6
Går den igång så mycket,att du hör pipande signaler.En lång
och tre korta pip,innebär att ditt antagande,om fel på grafikkort
är besannat,om jag inte minns fel.
Hej Anders.

Det är sant vad gäller 3 "PIP" från moderkortet om det grafikkort inte är isatt ordentligt....

Men jag tror inte att det är det som är felet!

Då hade du inte kunnat läsa på skärmen alls. utan kommit "No where".

Jag tror snarare att du har problem med ditt MBR - Master Boot record, och jag tror att det beror på ett elakartat virus, så en ominstallation är nog nödvändig....

Kanske om du nollställer BIOS med hård varu reset, och laddar optimal defaults ?

// Xenix
support.f-secure.se/swe/home/ virusproblem/howtoclean/cleanmbr.shtml -

Har du virus,så har du mycket att göra ikväll.
Annons
support.f-secure.se

Master boot Record
www.f-secure.se
Tack för alla förslag

Eftersom det är ett Hem-pc köp och då finns det bara en recoverskiva att sätta i men det finns en del sparat som jag vill ha kvar.
Jag tänkte man bara kunde installera om XP men det går ju inte när man inte har några skivor på OP utan det ligger på recoverskivan,det är irriterande.

Inga pip hörs så det blir nog ialla fall att ominstallera med recovern.

Tror inte på virus riktigt då PC mest används som skrivmaskin och endast går ut på nätet via ett modem och att det ej hämtas hem något via nätet,men man vet aldrig.....

Det är bara att bryta ihop och ominstallera.

//Anders

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem