Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Startproblem

Startproblem

Jag har fått ett mycket otrevligt problem när jag skulle starta min databurk. Det kommer upp en svart ruta där det står att System32 filen är skadad eller finns ej. Vad kan jag göra för att få igång min dator.... eller är det bara till att formatera om den? Har försökt med startdiskett men det funkar inte. Det stod att man kunde prova att reparera filen med windows CD´n men vet inte hur jag ska göra då. Mycket tacksam om någon har ett förslag hur jag ska göra för jag är inte så intresserad av att formatera om datorn och bli av med allt som jag har i den.
Antal svar på detta inlägg: 4
Du skall lägga i Windowsskivan i facket,och kör en uppgradering
uppe på den gamla.Inga konstigheter alls,bara vänta tills det
är klart.Lycka till.

Finns fler sätt,men detta är enklast.
leiake:
Det går inte att starta windowsskivan. När jag startar datorn så kommer den svarta rutan upp däe det står att system32 filen är skadad eller borttagen och sedan stannar datorn där. Vet ej hur jag ska göra.
Raj-Raj....Bootar Du från CD Skivan ?
Annars ändrar Du Bootprioritet med att gå in i BIOS och ställa din CD läsare som primär.
( BIOS öppnar du antingen genom att hålla ner Esc eller F2 när datorn startar upp, beroende på vilken dator du har.)
När CD läsare är ställd som primär bootdevice sparar du inställningarna och startar om datorn MED Windows CD:n i.
Nu ska du kunna göra en reparation av installationen.

Men har Du provat att först bara hålla ner F8 när Du startar datorn...då kommer du till där Du kan välja om du vill starta i felsäkert läge osv. Där finns ett alternativ att starta med senast fungerande konfiguration....Det hade jag provat först.
Mvh / Breeze
Annons
Hej! exakt detta hände med mej min dator startade inte heller.
det kom upp en ruta där det stod system32 är skadad.det jag gjorde var att prova med att stoppa in windows xp cd-skivan men den fungerade inte (jag hade min cd-läsare som primär).men det gick inte så jag var tvungen att lämna datan in på reperation där jag köpte min data.(jag hade precis köpt datan och dagen efter gick den i sönder.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem