Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Modemkapning

Modemkapning

Hej!

Jag söker ett program som kan skydda en uppringt internetförbindelse mot modemkapning. Någon som vet något program?

Konsumentverketsprogram har dem tagit bort(KO), för att de skriver bland annat att det ingår i olika brandväggar/antivirus program, men vet ej vilka.

Vore tacksam för hjälp med detta.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Microsoft Antispyware har nog sådant,annars kan du prova
www.pcvirus.se
eric:
I Panda Titanium ingår det.
Okej, tack för era svar.

Det gäller inte mig, det är en bekant som jag beställt en bärbar dator till. Som kommer koppla upp sig via modem, så helst skulle det vara något litet program, som ja kollar så att det inte blir kapat. När man kollar på Antispyware som leiake, så står det ingenstans att den blockerar kapningar, men ska kolla mer. Kan hända att jag inte hittat det bara...

Tack för era svar, vore tacksam för mer tips!

Tack på förhand.
Annons
http://www.pts.se/internetsakerhet/Sidor/startsida.asp

Här kan man hitta mycket information om säkerhet på nätet-kanske finns det något där?
eric din bekant eller du skall kontakta dennes teleleverantör och
se vilket skydd de kan erbjuda nu, bluffstopparen kommer förmodligen aldrig åter.
Telia och tele2 har säkerhetspaket för modemuppringt internet.
och säkert har andra det också.

Alltså en säkerhetsåtgärd som du skall överlåta till teleleverantören inte på ditt eller vännens ansvar.
Hon har Optimaltelecom, det enda de har är en dosa för 249 kr, men det känns ju lite onödigt om det finns program som bluffstopparen, som är gratis.

Känns lite onödigt att råda henne att köpa en sak om det finns program som gör det gratis.

Tack för tipsen!
Konsumentverket, verkar inte ha tagit bort filen från deras server, hittade en direktlänk till den.

http://www.konsumentverket.se/Documents/internetit/bluffstopparen109.exe


Så det var ju bra...

Men tack för hjälpen iaf..

Ha de...
eric , bluffstopparen stoppar inte allt och efter XPsp2 så blev en del problem med den kända och som jag inte tror är lösta ännu.

att jag föreslog opperatörens anbud är , att då har ni ett större juridiskt skydd än om ni använder bluffstopparen nu.

det finns de som har åkt på hela kalaset fast de trodde sig ha rätt skydd.

och att ta något gratis nu är inte tillrådligt
att hammna i en skuldfälla på flera 10tusentals kronor för ett par
100 lappar. är inte bra tycker jag.

men ni gör som ni vill.
Tack för dina synpunkter!

Är 249 kr rimligt för en sådan "dosa" anser du?

Jo det är klart, att skyddar det mot att få räkningar på tiotusentals kronor så kan det nog vara värt det. Ska höra med henne.

Tack för dina synpunkter!
Eric:

Denna hittade jag på claes ohlsson för ett par hundralappar:

Modemkapningsskydd Surfguard. Skydda dig mot modemkapning genom att hindra din dator från att ringa upp oönskade modempoolsnummer. Enkel att koppla in, inga ändringar i din dator behöver göras. Fungerar med alla teleoperatörer.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem