Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Markera tråden som löst

Markera tråden som löst

Denna geniala ide`är nog inte riktigt genomtänkt tyvärr.
Då jag markerar tråden löst med den gröna bocken(Gävle),så
fortsätter vissa filurer,att skriva ytterligare inlägg.Så kan det inte vara tänkt,utan när den är markerad,så skall man inte
kunna skriva svar eller inlägg.

Detta måste ju vara tanken,för att underlätta för Göcke,så han slipper ingripa,när tråden spårar ur.

Hoppas Daniel,kan fixa detta,annars är det ju ingen vits att ha
funktionen.
Antal svar på detta inlägg: 4
Nej , tanken just nu är att om det finns en lösning
eller att det har löst sig för skaparen av tråden
så skall användaren medela det med just att bocka för den som löst.
Om det kan finnas andra bra lösningar för samma problem
vill vi att det skall gå att komplettera tråden med dem.

Det ställs alltså lite krav på oss som skriver att avbryta skrivandet i tråden, när vi ser denna bock.
och bara fylla på med en bra lösning på samma problem.
om man har det
Jo vi har tänkt igenom funktionen "markera tråden som löst". Vi har valt att skilja mellan konsenkvensen av en tråd som markeras som löst och en tråd som blir låst.

I en tråd som låses går den inte att skriva fler inlägg. Men i en tråd som markerats löst går det att fortsätta lämna bidrag. Tanken med detta är att även fast en tråd/ett problem har löst sig ska man kunna komplettera med uppföljande information kring problemet eller konsekvensen av lösningen som man kommer på i efterhand. Detta möjligör att även fast problemet är löst kan andra bidra med andra smarta lösningar till samma problem.

Tex ifall en person kommer på ett ännu smartare sätt, eller vill berätta om hur det gick ska man kunna göra det i efterhand även fast det markerats som löst. Så var tanken med funktionen, hoppas jag kunnat förtydliga det här.

Funktionen att markera en tråd som löst kan enbart den som har startat tråden att göra. Funktionen att helt låsa en tråd kan enbart moderator göra. Om ni vill begära att en tråd låses helt får ni rapportera in anledningen så kan vi ta ställning till det då.
Jag hänger med,ni bestämmer,men erkänn att min ide´,tål att
tänka på.Främst för dig som moderator.Men vid närmare
eftertanke,så är nog din tankegång vänligast.Men min första
tanke var,när jag såg bocken,så var inlägget ointressant,och
avslutat.Men nu vet alla,vad som gäller,så saken är utagerad.
Annons
Ok, vi fortsätter med att skilja på en låst och en löst tråd tillsvidare. Skulle trådskaparen/innan vilja låsa en löst tråd finns det alltid enkla möjligheter till det. Det är bara att höra av sig per mail eller via rapportera tråden funktionen till oss så tar vi hand om det.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem