Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Dölja IP-nummer.

Dölja IP-nummer.

Hallå på er.
Satt en dag på jobbet och talade med kompisar om risken att "åka dit" på tex. Thepiratebay eller dyl. sidor när man tankar hem saker, frågan kom då upp om det går att dölja sitt ip-nummer med hjälp av nåt program som vissa sa eller om enda sättet är via en proxy-server.
Så nu undrar jag om jag/vi kan få ett korrekt svar på denna fråga så att vi inte behöver bli osams i våra diskusioner i denna fråga.

// Noflo
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Noflo:

Det enda prog. jag känner till är amonymizer men det kostar pengar..

www.anonymizer.com
Detta program,måste ju vara rena bluffen.IP.nummer måste
ju gå att spåra.

Det enda sätt jag vet,är att hacka sig in i en annan dator,och använda den som plattform,för vidare sabotage eller någon
form av djävulskap.Hur många kan det.....

Om man genom telefon vill vara anonym,gentemot någon
nummerpresentatör, trycker man ju *31#,men givetvis blir
samtalet registrerat hos operatören,annars får dom ju inte betalt.

Summan av kardemumman.Tro inte att ni är anonyma,för
storebror ser er alltid.Tänk på det.ALLTID....!!
Någon form av proxy är det enda sättet jag känner till.

Kolla in http://www.ultrareach.com/company/index.htm
Både programmet och att nyttja deras service är helt gratis !

Du kan med åtminstone BitLord konfigurera att gå genom ultratech´s servrar för att fejka ditt IP.
Hur säkert sen det är vet jag inte
Annons
Man kan gå via anonyma proxys, visst ditt ip loggas, men företagen som tillhandahåller tjänsten lämnar ej ut ip:t...
Dom lämnar ut IP:et,när lagens arm,knackar på dörren.Du skall
inte försöka lura,våra ungdomar,att tro något annat,Aja baja!
Det går inte att vara anonym på internet. Det går alltid att spåra till den fysiska dator som har gjort någonting.
Om ett företag inte skulle lämna ut uppgifter till polisen, vilket de garanterat skulle göra, så kan deras ISP kolla upp vilka som varit anslutna till proxyn.

Frågan är ju hur mycket energi polisen skulle lägga ner. Rör det sig om vanlig piratkopiering eller andra småbrott så lär ju fallet läggas ner. Det krävs nog betydligt allvarligare brott om man skall börja spåra upp anslutningar till proxys m.m.
Vill bara tacka alla för de ideer/förslag som ni har lämnat nu kan vi kanske fortsätta vår diskusioner med lite mer underlag!

Tack
// Noflo
Varför skulle t.ex. ett ryskt företag som säljer anonyma proxylösningar lämna ut IP nummer till svensk polis?

Det är klart att det går att vara anonym på internet, har man bara rätt kunskaper så kan man få sin dator att utge sig för att ha alla möjliga IP nummer.
Love: Oavsett om det gäller ett företag bosatt i Polen, Ryssland eller kanske Thailand så kan man helt enkelt inte bete sig hur som helst på internet.

Det finns regler som gäller även om man är ett företag. Reglerna är dessutom stränga. Det finns inga svårigheter att totalt utesluta de företag som inte sköter sig ifrån internet..
Vad kan hända då om ett land och dess regering skulle misssköta sig? Jo, de organisationer som styr internet kan utan problem stänga av ett helt lands möjlighet att komma åt omvärlden via internet. Detta kommer naturligtvis adrig att ske i praktiken. Jag ville bara framtona hur maktlösa dom oseriösa länderna är om allting skulle bli allvar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem