Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Låååånglivade batterier

Låååånglivade batterier

Ganska imponerande, jag har en räknare från 1980, en Casio fx-100 som då var top of the line,som har kvar original batterierna!
2 st. AA av fabrikat Casio, de funkar fortfarande men är lite trötta!Nån som slår det??
Antal svar på detta inlägg: 51
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Nytillverkad skulle jag inte påstå AndersO

Casio fx-180P
Year introduced 1985
Year discontinued 1988

Den har ju 28 år på nacken nu

haha,OK då,den är inte helt ny...min ser nästan likadan ut,brytare och knappar är lika ,fast de verkar ha lite mer funktioner på 180´n.Min har oxå autopoweroff men jag stänger alltid av den med knappen. Vill ju att batterierna ska räcka,eller hur var det nu med det....
Vissa batterier är långlivade, andra råds man att byta minst 1 ggr/ÅR.

Gäller mitt arvgods från 1961 Om du är klocksamlare och gillar OMEGA, varför inte en Constellation från 1961 med stämgaffelverk, boett i rent 18K, länk, original box. kvitto, servad 2 ggr/år


pris £ 12.800 (REA)
Annons
Ang. batterier så är det inte alltid som man vill. Batteriet i min volvo V70 håll i 10 år. För min del då är det rekord. Å andra sidan nyligen beställde 3 st. CR 2012 3 V batterier till mina klockor från BatteriGiganten. Hör och häpna nr. ett hade 0,11V, nr. två 0,37V och nr. tre 3,05V. Efter samtal med kundtjänst och mail fick ingen förklarning varför levererade de urladdade batterier. Nu har det gåt nästan fyra veckor och total tystnad från BatteriKungen, kanske skulle man kalla de för Lurenderi Kungen. Vad skall jag göra ??????
krisbz: vad heter butiken du beställde från?
BatteriGiganten eller BatteriKungen? Du skrev olika namn, det första på andra raden och det andra på femte raden.
Det heter BATERIGIGANTEN
Såg ditt inlägg ang. batteri i kalkylator.

Har en Sharp ELSI MATE EL-230 från 1986 med originalbatterier i, som funkar
bra efter 30 år.
Uppdatering angående de gamla batterierna!
Jodå, de funkar fortfarande! 39år!!!
Nu är det ju 2 år sedan senaste uppdateringen, och ja, de fungerar fortfarande. Klarar fortfarande 8888888888 i kvadrat till E.....
Imponerande!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem