Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Svar till påminnelse om räkning.

Svar till påminnelse om räkning.

Här är ett förslag,som är rolig,Ha,he

Jag har just fått ert upphetsande brev angående räkningen jag är skyldig er, där ni påstår att ni kunde förorsaka PROBLEM för mig, eftersom ni tycker att räkningen skulle betalts för länge sedan, och ni kunde inte förstå varför det inte var gjort.
När ni talar om problem, låt mig få upplysa er lite, 1907 köpte jag ett sågverk på avbetalning, 1908 en oxkärra och timmervagn, två hästar, en bössa, en coltrevolver och ett par dräktiga svin.
1909 brann sågen och lämnar inte en förbannad sak utan en hög aska efter sig . En av hästarna dog , den andre lånade jag ut till en oäkting, som lät den svälta ihjäl.
1910 dog min far och min bror hängdes för häststöld. En rallare gjorde min dotter på smällen och jag var tvungen att betala en doktor 400:- för att hindra att bastarden blev min släkting.
1911 fick en av mina pojkar påssjuka som gick ner på honom och han var tvungen att kastreras för att rädda hans liv. En dag for jag ut och fiskade , båten gick runt och jag förlorade den största kattfisk jag någonsin sett och två andra av mina pojkar drunknade , ingen av dom var den som var kastrerad. 1913 stack min fru med en neger , men hon lämnade ett par svarta tvillingar som souvenir, så jag gifter mig med pigan för att hålla kostnaderna nere, Hon var en kall potatis och jag hade svårt att få det att gå för henne. Så jag gick till doktorn igen och han rådde mig att skapa spänning när det började bli dags för henne. Så jag tog bössan med mig i sängen och när jag tyckte tiden var mogen, stack jag bössan ut genom fönstret och tryckte av.
Nå, för att göra en lång historia kort, hon sket i sängen, jag blev avbruten och jag sköt den bästa ko jag någonsin ägt.
1915 brann resten av mina byggnader och jag började dricka. Jag upphörde inte med den varan förrän jag hade annat kvar än en vattentät klocka och njurproblem. En tid gjorde jag inget annat än drog min klocka och sprang och pissade.
Nästa år tog jag mitt förnuft till fånga och beslöt att göra ett nytt försök, så jag köpte en självbindare, en tröska & en gödselspridare, men en cyklon drog förbi och blåste alltihop in i nästa socken . Min fru slog sig ihop med en gårdfarihandlare, min son torkade sig i ändan med en majskolv som var indränkt med råttgift och någon bastard sköt testiklarna av min pristjur. Nu är jag så utfattig att om det kostar ett öre att skita så skulle jag vara tvungen att spy. Att försöka få ut pengar av mig vore som att försöka att stoppa upp smör i ändan på en vildkatt med en strumpsticka och nu säger ni att ni kan förorsaka mig PROBLEM för mig. Det enda jag kan säga är mina herrar; ni är hjärtligt välkomna att försöka.
Antal svar på detta inlägg: 4
Du var mej en rolig filur! Jag fick mej ett gott skratt.

Har du mej kul grejer?
Joanna!

Jag lovar dig.Många skratt skall dig förunnas,från min sida.
Men för mycket skämmer allt,så det blir lite då och då.
Ja den var rolig!

Annons
Den var riktigt bra.
Kanske nåt att ha tillhands om nåt krav dimper ner.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem