Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Firefox och Internetstart

Firefox och Internetstart

Hej alla!
Jag provade att lägga in egna länkar på Startsidan när jag använde Firefox men det gick inget vidare. URLen blev som följer
http://www.internetstart.sehttp://www.dn.se. Är det någon som har råkat ut för samma sak? Vad beror det på? I Internet Explorer fungerar det klockrent.

/tejay4u
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

använde du dig av klipp och klistra
när du la in länken
Nej jag tror jag skrev in urlen
jag har testat och det funkar för mig.
prova att skriva in en annan länk
tex
http://www.expressen.se/
Annons
Ok det funkade inte för mig, jag provade med flera olika URLer och även på kompisens dator med samma resultat. Avinstallerade Firefox & gick tillbaka till I.E.

Tack för visat intresse
Vill ni slippa bekymmer,så använd IE.Det är guldmedalj,dom
andra kommer aldrig på prispallen ens.Jag provade,men fick
strul,med banker och nätmäklare.Och några fler.Verkar som,
att när pengar är inblandade,så fallerar,dom andra webbläsarna.
Jag får nog hålla med dig leiake. Visst e de kul med andra webläsare, men gammal är äldst heter det väl? Men Firefox är väl någon vidareutveckling?? av Netscape Navigator eller är jag helt ute å cyklar? Jag brukar prova dom flesta nya webläsare som kommer, men det slutar alltid att man e tillbaka på ruta 1,
alltså I.E.

Surfa lugnt!
Explorer är det största hotet mot din dator!

Den fullkomligen suger i sig active X komponenter och kör igång olika program i tid och otid, suger i sig systemresurser och bidrar till att din dator fylls upp med all möjlig skit!

Problemet är att IE ligger alldeles för hårt integrerat i systemet, och alltså har fler vägar in för dom som vill dig illa!

Firefox jobbar så mycket utanför ditt OS som är möjligt, och nu när bankerna ( Handelsbanken t.e.x) har lanserat sina säkerhetsprogram till Firefox, så kommer nog flera att hitta rätt och byta bort IE.

Enligt dom hemsidor jag driver ( av större karaktär ) så har åtminstonde 7% av besökarna slängt ut sina IE än så länge!

// XeniX

Va , man gör väl mer än bara besöker banker.
och där ligger väl problemet på att bankerna inte tar fram grejorna om inte vi konsumenter skriker.

varför skall de hålla andra plattformar borta från sin verksamhet.

IE är ju så gammal och ofräch men fortfarande rörlig gammal dam. men ideerna och inovationerna kommer från den öppna marknaden.
Det är mer troligt att vi har fastnat i ett vanebildande mönster.

en traktor alltid traktor.
göcke
skit inte ner firefox så mycke
undrar om inte ie är mer traktor än firefox när var de senast du annvände firefox har själv gått från ie till firefox och som xenix säger ie är de största hotet till våra datorer
får lov å säga att fsb internet bank har funkat super i firefox så de är väl inge nytt men som sagt de andra bankerna kommer att upptäcka att denna webbläsare är bättre å tillförlitligare änn ie även betaversionen av ie 7 är lika me kass å de har bara efterapat firefox i VÄLDIGT mycke prövade den men ja bara säge microsofts internetexplorer 7 är bara ren kopia av firefox 1.5.1 inge annat så jag tog bort den som tur va
xenix folk är nog så smarta att de väljer saker som funkar utan att betala en massa pengar för skit (ie) som inte fukar / peter
fjälkobonde , jag ser inte ned på firefox , du läste nog traktor och fixade svaret efter det.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem