Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

System Alert:Pop up??

System Alert:Pop up??

Lägst ner till höger...brevid klockan..dyker de upp en pop up..en liten triangel..där de står att min dator är infekterat med spy...på engelska..och ibland dyker olika sorts pop up fönster upp...när jag klickar på trangeln..så kommer jag till olika hemsidor..bl.a spybazooka eller nåt..jag har testat ladda ner en sån program fast..to bort den senare..för man måste registera sig.
jag vill ta bort detta..jag har testat med ad-aware...hjackthis.. zonealaram..spyboot..pop up stopper..men inget funkar..hjälp
Antal svar på detta inlägg: 8
Besöker du buzz.bazooka.se har du troligen fått det där.Vad jag
förstår,så är det ett spionprogram,som vill sälja ett program,
för att taga bort spyware.Spion i spionen,så att säga.

Om du skulle prova Microsoft Antispyware,och se vad som händer.
Annars prova:
Start/kör/allafiler,skriv spybazooka,eller något filnamn,som du
hittar.Har du högerklickat på grejen,vid klockan,där kanske
finns något.Hittar du något,så ta bort.

Har du letat i kontrollpanelen,kanske.
En kombo av XoftSpy, Spysweeper och AVG antivirus tog bort ett sådant hijackvirus från min dator. Inte helt gratis dock

EZ
ElectricZombie!

Vet du att det finns ett virusprogram,som heter
EZ Trust Antivirus.Festligt,i detta sammanhang.He,he
Annons
Vince !

Om du Googlar på Windows Defender,finns där något nytt och
gratis,som du skall prova.Beta version,men är säkert bra.
Hahaha, nej det visste jag inte

EZ
www.buzz.bazooka.se är nog inte boven,så glöm den.Har haft
den i flera år,men dom anvisar platser,som ni kanske måste se upp med.

Den förra adressen,var åt h....e.Snälla Göcke! Stryk.

var det så du menade leiake
ha en bra kväll på er alla /göcke
Egentligen e de rätt sjukt att ett program skapar en adware som man måste ha just de programet för att ta bort den adwaren. De e nån sorts reklamgrej..
Ja har råkat ut för desamma när ja besökte nån olämplig sida, men ja ladda helt enkelt ner de programmet som de gjorde reklam för, tanka ner ett crack som ja hittat på internet som gjorde att programmet blev fullversion, o gjorde en virussökning som gjorde så adwaren försvann. För om mjukvarutillverkaren gör på de sättet som de gjort tycker ja ente de e mer än rätt att man laddar ner ett crack o ente betalar dom ett öre för programmet.
Sen e de ju bara att avinstallera o leva ett vanligt liv efteråt...

lycka till
Jag råkade ut för något liknande i julhelgen men då hette det Malvare Wipe, vilket kostade mig cirka 700 kronor för att bli av med skiten. Microsoft Antispyware och Ad-Aware klarade inte att få bort utan det kom tillbaka igen.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem