Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Mardrömmar

Mardrömmar

Hej!

Har råkat ut för mardrömmar senaste tiden, den ena värre än den andra flera nätter i rad..och vad kan dom bero på och går dom över automatiskt efter ett tag..dom är som en ruskig följetong...

Vad kan man göra åt dom? Ska man stiga upp och vara vaken ett tag eller?

Och svaret är NEJ på frågan om.....(använder inget)

Antal svar på detta inlägg: 9
Det som är konstigt i det hela och som jag haft hela livet är att mardrömmarna är som en såpopera ett par veckor för att sedan utan lösning eller slut bara upphöra för att sedan återkomma flera månader/år senare och upprepas igen på samma tema..fast med fortsättning och återanknytning..

Har läst om att mardrömmar brukar komma i samband me oro,livlig tarmverksamhet och obekväm sovställning
Man drömmer c:a 90 minuter per natt, och drömmar är mycket viktiga för välbefinnandet. Men då skall det nog endast vara goa drömmar. Jag tror inte det hjälper med att du stiger upp,men försöka duger ju.
Hoppas du snart får fina drömmar. Tänk på något fint innan du somnar, så kanske du får med dessa tankar i din dröm
Man har ju hört talas om att man kan fastna i mardrömstillstånd då man får mardrömmar hela tiden!

En tjejkompis till mig hade nåt så konstigt som insomnia..vad det nu är..?

Annons
Insomnia = sömnlöshet

Det har min son haft i flera år.
Lagerström:

Vad betyder det och hur fungerar det och vad blir följderna?

Bubban
Undrar du vad sömnlöshet betyder. Ja man kan inte somna när
man lägger sig. Anledningen kan vara ?? oregelbunden arbetstid en längre tid,bekymmer,orolig. För min sons del är det oregelbundna arbetstider. Ibland från tidiga morgon till nattetid
eftermiddag sen kväll och upp tidigt. Har man sådana tider
förvånar det mig inte att hjärnan vet inte när den skall koppl av.
Läkaren har ej pekat på något särskild orsak. Följderna vet ej
men jag hoppas du blir bra.kontakta en läkare
Nja..nu har ju jag inte dom problemen men jag undrade i alla fall..

Vad jag förstått det som är insomnia att man inte sover alls!
Och min tjejkompis var vit som ett lakan!

Såja..nu e drömmarna borta tills nästa avsnitt spelas in..hehe..
Bubben:

Google är din vän.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem