Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Bläckpatroner

Bläckpatroner

Är det någon som kan förklara nedanstående påstående som jag har skrivit och om det är sant eller om jag har fel.

Jag har under en tid köpt sk.Piratbläck på flaska och sedan fyllt på mina patroner till bläckstråleskrivaren. Efter ett misslyckat påfyllande som svärtade ned större delen av mig själv och omgivningen, så köpte jag sedan bläckpatroner av fabr Pelikan från Cheapink. Jag tycker att dessa patroner räckt mycket längre, än då jag själv fyllde på. Kan det vara så???
Antal svar på detta inlägg: 4
Den uppfattningen har jag också, att pelikan räcker längre än om du fyller på själv.

/P
Provade 112Ink.Dom fyller på.Man köper,och får hem en patron.
Dom bifogar en frankerad plastpåse,som man lägger den tomma
patronen i och skickar tillbaka.

Billigt som bara den,och har aldrig haft en patron,som varat så
länge.Förvånande!.Miljövänligt,billigt,drygt.P
å toppen tackar dom
en för besväret,med ett mail.Jag ramlade av kontorsstolen!

Jag kör med enbart svart,något annat är ju rena rånet.

Innan jag började fylla patronerna själv så köpte jag även sk. piratpatroner. Jag köpte från olika handlare, Inkclub, Cheapink och någon mer, men tycker att även dessa förfyllda "paratpatroner" inte höll så länge. Sedan vet jag dock inte vilket som är billigast, eftersom det skiljer ju ganska mycket i pris.
Det jag märkte med utskrifter från patroner som jag hade fyllt själv, var att dom var mycket mera känsliga för solljus och blektes betydligt fortare än mina nuvarande Pelikanpatroner.
Annons
Piratpatroner, ska de stå.

Jag märkte ytterligare en sak med Pelikanpatronerna vs Piratbläck. Det var att det är mycket bättre färgåtergivning och skärpa på fotoutskrifterna med Pelikanbläck. Det är en ganska väsentlig skillnad, i alla fall med det lösviktsbläck som jag använde. Jag antar att det finns olika sorter även av detta.

Fn använder jag en Canonskrivare, men hade tidigare Lexmarks skrivare i 10 år. Suveränt bra skrivare för textutskrifter och mycket enkla att fylla på bläck, men som sagt en och annan smutsig hand har det blivit genom åren.
Jag är fortfarande förundrad över hur det kan vara så lätt att torka bort utspillt bläck ( som inte har torkat ännu) och hur omöjligt det är att få bort det från huden, även om man tvättar sig direkt.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem