Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Ikoner

Ikoner

Har fått ett problem efter att jag har formaterat min dator. Jag installerade Norton Intenet Security 2006 och servicepack 2 på min dator. När jag nu startar min dator så har alla ikonerna nere vid klockan försvunnit. Jag har kryssat av dölj inaktiva ikoner. Jag har prövat allt men inga ikoner nere vid klockan mer än säker borttagning av masikvara och Norton ikonen.

Det måste väl finnas något att göra så man får tillbaka ikonerna igen hoppas jag.

/Raj-Raj
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Det är väl prog. som ligger i autostart som syns där. Du har kanske inga prog i autostart efter din formatering kanske
Vilka ikoner är du van att ha där?
Om du har formaterat datorn är kanske den dumma frågan, har du installerat de program som ikonerna representerar igen?
Ofta är ikonerna en rad tillägsprogram, som måste installeras separat från systemet. Även ikoner som muspekare, bluetooth, Wlan, etc.
Annons
Start/Kör skriv msconfig,tryck OK.Tryck autostart,och där
trycker du Markera alla,så har du dina ikoner,hoppas jag.

Rör inget annat,än autostart,för då får du trubbel.He.he
leiake
vilket kul och bra tips! (visste inte att det fanns en så bra genväg till detta)
via det fönstret kan man ju hitta på en massa bus. bäst att pröva på någon kollegas maskin. (-;
Jag har prövat alla knep och det med msconfig testade jag allra först men det fungerar inte ändå. Jag får inga ikoner mer än Norton Internet Security och säker borttagning av masiknvara. Om jag avinstallerar Norton Internet Security 2006 så får jag tillbaka ikonerna igen men när sedn installerar NIS igen så försvinner de. Finns det ingenstans i urforskaren som man kan lägga till ikonerna? hoppas någon sitter inne med lösningen.
Raj-Raj!

Måste du ha ikoner i aktivitetsfältet.Jag använder sällan eller
aldrig dessa.Du har ju Startmenyn.Det är en vanesak hos dig
förstår jag,men som sagt,lära gamla hundar sitta.

Du skall veta att,ikoner i det fältet,försenar uppstart,så jag vill
ha så lite som möjligt där.Autostart du vet.Ju mindre program
som startas,desto snabbare går det.Så var glad i stället. He,he
Ray-Ray
Är det system tray fältet (närmast klocken) eller aktivitetsfältet du menar
svenkalle: Det har dröjt lite med svaret på din fråga men jag har varit ute och rest lite.

Det är ikonerna i system tray fältet som har försvunnit, har du någon lösning på detta?
Högerklicka längst ner på blå listen, bocka av "Lås aktivitetsfältet"
Sätt musenpå kanten av fältet så du får dubbelpil, vänsteklicka och dra upp blå fältet mot mitten på skärmen.
Syns ikonerna då?
Sedan återställer du bara "tvärsom"

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem