Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Hobby och motor

Äntligen är det snart slut.....

Äntligen är det snart slut.....

på vinter-OS!
Om man inte är sportintresserad så tvingas ändå hela familjen att ändra sina vanor så att "mannen i huset" får se på TV. TV-program för barnbarnen - glöm det! Det är sporten som gäller. Vad 17 det än må vara, curling, utförsåkning, backhoppning, hockey, bla, bla, bla, bla. Radion är ju likadan. Barnprogram och annat får stryka på foten.
Jag är övertygad om att det är mest män som fastnar framför TV-burken. Kvinnorna förväntas väl bjuda på något gott när gubbarna stirrar sig rödögda på ALL sport.
Jag ger då ingen support. Var så god och fixa själv!
Givetvis är jag glad för Sveriges framgångar, men livet rinner förbi medan "gubbsen" sitter framför TVn!
Antal svar på detta inlägg: 4
Nu tror jag du har förutfattade meningar, både här hos oss och hos kompisar så är det kvinnorna som är mest begistrade i OS.
Curling tycker jag är,ett intelligensspel,av tidigare aldrig skådat
mått.Hur får dom tag i dessa överintelligenta varelser,som sopar.

Jag håller med dig Poppo,det har blivit för mycket av det goda.
Nästa OS,blir det en ny gren.Vem kan hoppa längst,på ett ben
i en nedförsbacke,utan att använda hjärnan.

Men det finns godsaker,som alla väntar på.Final ishockey.Undrar
om inte POppo,är där och kikar.
Håller inte med dig om detta det är ju hur pirrigt som helst, ska kasta in mig i spelet nu det är ju bara att välja gå därifrån eller stanna.
Inte stannar allt bara för att man kikar på OS, men man får ju en kick av att se så många duktiga idrottare när man själv endast utför promenader.
Annons
Här i denna familj tittar vi båda nästan jag mer än mannen. När barnen bodde hemma tittade hela familjen. Alla kan inte tycka om sport men vi som gör det gläds med framgångarna av våra duktiga idrottsmän/kvinnor.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem