Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

NIS 2006

NIS 2006

Någon som har en lösning på problemet att NIS 2006 avaktiverar sig själv efter installation och inte får att fungera igen?
Antal svar på detta inlägg: 6
Har du en ny eller redan aktiverad NIS 2006.
Jag har haft NIS 2006 installerad i en månad men i går så var det avaktiverat och när jag installerade om den så blev det samma resultat. Nyckeln som har fungerat innan är inte giltlig längre stod det. Det måste ju vara många fler än jag som har råkat ut för detta och finns det någon som har en lösning så jag mer än tacksam hur jag kan lösa detta.
Det lustiga är att nyckeln som jag hade skulle fungera i över 2000 dagar men så är den helt plöstligt avaktiverad!!! Fattar inget alls.
Annons
du får skaffa en ny prenummeration, den du hade gick tydligen ut efter en månads prövotid.
Tiden den är giltig synkas mot en server hos symantec så de kan i prinsip stänga av abbonemang när som hellst.
det gör att ett abbonemnag är en dator eller om abbonemanget gäller flera datorer så reggas de också mot nämnda server.
Anser du att det är fel så är det att sätta sig i telefonkö på symantec sverige och vänta in din tur för konsultation.

och nedräkningen fungerar så att har du väl aktiverat tiden så räknas den ned. avinstallerar du så räknas det ned tid ialla fall.
alternativet Raj-Raj är att du har en annan brandvägg som blockar synkningen mot symantec.
Kan tänka mig att Microsoft också kan ha ett spel med i hanteringen.

och skall du installera om NIS så följ föreskrifterna på NIS sidan om att avinstallera först innan ominstallation.
det är nog en pirat version av norton,å då är det kört.för norton har blockerat den versionen,den slutar fungera efter uppdatering.sorry,du får skaffa något annat.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem