Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Guide till dataköp!!!

Guide till dataköp!!!

På Internetstart kan man hitta en "GUIDE" till bästa dataköpen och sen avslutas den sidan med reklam till DELL.
Hur kan man göra reklam för en sådan dyr leverantör??
När man konfigurerat paketet som man vill ha det så blir priset närmare 12.000 spänn.

Nää, titta på sorsia som har samma paketstorlekar med priser lika långt under som Dell är över 10.000

/Royson
Antal svar på detta inlägg: 4
Har det företaget lika bra support som dell har?
och har de bild beskrivningar på hur du plockar isär hela datorn som tex. skärmen till din bärbara för att kolla kontakter eller för att uppgradera din bärbara dators processor?
Ok var just och kolla på sidan för att stilla min nyfikenhet... måste nog säga att det var den sämsta sidan jag sett på länge fanns ju ingeting på den.. stod bara produkt uppdatering.. står ingen tid när den börja ingen deadline för när den ska vara färdig. sen så gav hela sidan ett väldigt amatörmässigt intryck.. Står ju inte ens köpinformation eller fraktinformation på sidan... nej den sidan går fetbort...

Men tänk på att det är bara vad jag tycker... Men jag håller mig nog i fortsättningen till kylning, komplett och datorbutiken... som är etablerade företag och man vet vad man kan förvänta sig.
Som Rob påpekat saknas det massvis med information på Sorsias hemsida. Bl.a. ingen företagsinformation, endast ett mobilnummer och någon hemadress. Jag har inte heller lyckas få fram någon upplysning om köp eller leveransvillkor. Och någon garanti eller supportinformation... finns inte heller.

Nej, ett företag med bara ett mobilnummer som kontaktuppgift, ingen produktinformation, inga leveransuppgifter eller support eller garantier ska man inte göra sitt datorköp hos. Det finns inga garantier på vad man får om man nu ens skulle få något överhuvudtaget.

Jag håller med Rob, ska ni köpa en dator så håll er till de etablerade datorföretagen, varav jag själv anser att Dell är en av de bästa. Jag har själv köpt min dator ifrån dem och varför jag valde dem har jag diskuterat fram i min köpa dator guide.
Annons
Det var nog det mest oseriösa jag någonsin har sett! Vilken amatör har pysslat ihop detta skämt till sida!

Finns det överhuvudtaget någon som skulle kunna tänka sig att handla av ett så oseriöst företag som lägger ut en hemsida med webshop som inte ens är klar?

Det tyder ju bara på oprofessionalism och ett uppvisande av otroligt dålig affärs kunnande.

Men jag kan rekommendera komplett, som är en i alla stycken mycket seriös leverantör.... Tycker nog själv att dell lämnar övrigt att önska, då man har en viss begränsning i konfigurationsmöjligheterna..... //

Minion IT Partner

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem