Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Bredbandet kopplar ned

Bredbandet kopplar ned

Är det någon som kan komma med förslag vad som är fel när bredbandet kopplar ned efter 15-20 minuter. Om man då går in i nätverksanslutningarna och reparerar anslutningen så funkar det ett tag igen, osv?
Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Pröva dra ur strömkabeln i 5 min till modemet och sätt i den igen..
Du kan ju prova Start/kontrollpanelen/energialternativ,och där
har du fyra rutor.Se till så att det står aldrig,i samtliga.

Jag tror det är något med vänteläge och viloläge,är ofta krångel med det.
Jag kanske missförstod.Är det endast bredbandet,som kopplar
ur.Trodde det var hela datorn,som slocknade.Då är nog Bubbens råd,det rätta,annars får du nog skaffa nytt nätverkskort eller
modem.
Annons
Leiake:

Nee..innan man springer i väg och köper grejer ska man nog ringa sin internetleverantör och kolla om det kan vara fel nån annanstans..
Är det när du inte sitter vid datorn? Eller är det alltid så?
För leastiden på ett IP nummer brukar normalt vara 15-20 min. Det har de flesta operatörer och skulle det vara så att det är när du inte sitter vid datorn så går tiden ut bara för det inte går någon trafik över nätverket.
Vad har du för bredbandsleverantör? Jag tycker det låter som att din egen dator kopplar ner eftersom du kan reparera den själv. Kör du trådlöst?
Jag ska försöka förtydliga mig lite. Det är inte mig det handlar om tyvärr eftersom den här delen av vischan där jag bor inte har fått något bredband ännu.
Kompisen bodde tidigare i stan och då funkade bredbandet. När han sedan flyttade så körde han på modem ett tag, men nu har han fått bredband via ett lokalt företag som heter Utsikt/Bahnhof.
Han har provat med olika modem och det är samma resultat hela tiden. Han har nu något trådlöst D-link modem, men som sagt, det var likadant med ett annat modem.
Jag ska kolla upp lite närmare. Tack för tipsen så länge och kom gärna med fler.


Som det kan gå när man inte berättar allt om vad som egentligen gäller!

Snart visar det väl sig att kompisen ingen dator har,utan att det
är en mjölkmaskin.

Bor man på landet skall man inte ha trådlöst,Signalen blir svag.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem