Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

TPtest5

TPtest5

Nu finns en ny version av TPtest för att kolla
"bredbandshastigheten".
TPtest5 har en del nya funktioner.
Förutom Standardläge finns under Arkiv, Avancerat läge ytterligare möjligheter. Problemet är väl att tolka resultaten. Via resultat som lista får du dock ett hum om bra eller dåligt.
Sedan kan du trycka F1 så kan du via Hjälpen få upplysningar om olika avsnitt i programmet.
Värt att testa tycker jag.
http://www.tptest.se/lista_artiklar.asp?lngCategoryId=1308
Antal svar på detta inlägg: 31
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

Gillis, har du router och sitter ni flera samtidigt på den, jag har router som inte orkar med riktigt när vi sitter tre stycken samtidigt och då ligger jag på 1,5-3,5 Mbit men jag ska byta ut den snart till en värre, jag har också 24 mbit och sitter vi två stycken ligger jag på strax över 19 Mbit.
PTS avråder ju test,när man har trådlöst nätverk sk. WLAN,därför
så låga värden.Men en långfilm på 700MB,som tar 2 timmar,med sådant
krut,tycker jag tyder på fel på modemet.
Jag ligger ju konstant på över 19 Mbit/s normalt med nätverkskabel genom router och c:a 6-7 Mbit/s med trådlöst och då har jag ett trådlöst nätverkskort som är för klent för 24 Mbit/s men ligger ändå så pass högt, Gillis kan ju slå av modemet i 20 min. och kolla värdet sen.
När det gäller nedladdning så beror det väl också på vad den man tankar ifrån har för uppkoppling också.
Annons
Telias spec som möjlig
/Upp till 24 Mbit/s nedströms och upp till 1 Mbit/s uppströms. Den hastighet du kommer upp till vid varje enskilt surftillfälle varierar./

det handlar alltså mycket om vilken router man har och om man kör trådlöst
Tyyypiskt...

Jag kan inte anv. tp-test 5..

saknar en dll fil...

*suck*
villket os kör du Bubben
Jag har även förlängningskabel mellan första jack & modem vilket inte heller är bra, enl. supporten ska modemet sitta vid första jack och sen dra en längre nätverkskabel till router eller datorn.
Ska inhandla en D-link DGL-4300 och ett bättre trådlöst kort framöver och kanske även flytta modemet till första jacket så ska det förhoppningsvis bli så bra det bara går.
Göcke:

Win xp home..men det har med min brandvägg att göra..

Det stog så i informationen på tp:s sida

Shit happens..
Jag har Comhem 8mbit och testade 20:47 och kom upp till 7,67 med det nya tptestet, men kör jag med Tptest 3,12 så ligger jag strax över, trodde inte det skulle skilja något men det gör det så vad skall man lita på.
Bubben har du satt brandväggen så hårt att inte TPtest fungerar

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem