Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Kortare hemsideadress

Kortare hemsideadress


Hejsan allihopa!
Gör ett försök att slänga ut en fråga. Brukar få napp.

Jag har en teliaadress till min hemsida. Den är som alla vet väldigt lååååååång. Jag vet att man kan "vidarbefodra" sin adress så att man får ett kortare namn. I utbyte vill de som gör detta att man har någon form av reklam på hemsidan. Är det någon som känner till något om detta? Vet att det har funnits något som heter znap.com men kan inte hitta det.
Finns denna form av tjänst utan att man behöver ha någon reklam på hemsidan?

Det var allt. Ha det bra i vintermörkret!
Håkan
Antal svar på detta inlägg: 7
www.sidan.nu tror jag funkar bra
Det finns väldigt ... väldigt många som idag har detta problem .., addressen är för lång, och den behöver vara kortare. , Man kan hitta flera tjänster där du kan registrera din domain på utan reklam. .., t.ex:

www.dittnamn.tk , helt gratis..., om du inte ska ha nått
riktigt kännt namn..., +++ att du kan senare välja att den inte ska visa upp nån reklam, helt enkelt,, super enkelt. , sen finns det mera ,, åter mera.. sök på t.ex : domain forwardin på google.com och du kommer att hitta en hel del.

MVH/
Andreas

Ett problem som du ska tänka på är att de oftast tar tillbaka rätten till domännamnet som du har valt efter en tid, tex några månader vilket är lite surt. Då kommer alla dina besökare till deras hemsida istället för din, och för att omredigera tillbaka till din hemsida måste du betala dem för det. Men allt är ju relativt.
mvh
Daniel
Annons
Jo.., det har du rätt i. , Om man nu har en egen server som är ansluten till internet så kan man ju använda sig utav:

dyndns.org .., dem ger dig en gratis domain, t.ex

>>dittnamn.mine.nu

verkar vara det mest stabila gratis allternativet.
du måste dock ha en ip address som är riktad mot
wan alltså world area network, jag var tvungen att
konfiguera min d-link router så att jag hade tillåtelse
att använda min ip på porten 80, men det gick bra tillslut
efter en hel del problem.
http://www.x.se/
Jag har en "go.to" adress som funkat utan betalning och reklam i 5 år nu. Adressen till min sida ser ut så här www.go.to/XXXXX.
cjb.net
funkar utmärkt man kan har subdomän.
90 dar aktvera varje gång..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem