Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Reparera XP-installation???

Reparera XP-installation???

Jag har blivit lite fundersam angående detta med att reparera en befintlig XP-installation.

Jag har sökt men inte riktigt hittat det jag söker så jag testar här, ibland vistas ju kompetenta personer här...

Då man kör skivan kan man ju vid ett tillfälle trycka R för att komma in i återställningskonsollen. Här vill jag dock inte in utan jag har bestämt för mig att det går att välja alternativet reparera i ett senare skede och då inte genom återställningskonsollen utan mer som ett "vanligt" installationsförfarande.

Jag kommer till ett ställe där datorn säger att det redan finns en windowsinstallation och där nånstans varnar datorn för att om jag fortsätter kan bland annat filer i "mina dokument" gå förlorade och detta vill jag inte skall ske utan jag vill ha kvar allt.

Frågan är då. Efter man har fått beskedet om att filer kan gå förlorade kommer alternativet att reparera där? Jag vågar inte gå vidare där och chansa...

Är det nån som har kunskap om detta och vill dela med sig av det är jag enormt tacksam!
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

OS är förresten XP-pro OEM om det gör någon skillnad på svaret...
Skall du reparera ditt systemregister.Köp då Registry Mechanic,
Går att prova,för att se hur många fel du har,sen köper du det
Online,för det rättar bara till en bråkdel av felen gratis.

Det är billigt,och bra. Finns att hämta på www.pctools.com
Problemet är att det inte går att starta upp Windows eftersom det är fel på vissa filer...
Tack ändå för svaret! Kan vara bra att känna till nån annan gång.
Annons
Som jag minns det så ska du fortsätta där du stannar, men det är väl lämpligt att någon som är säker uttalar sig
Tack PerAsk!
Ingen annan som vet?
Har du fösökt i felsäkert läge.?
Japp jag har försökt i felsäkert läge men det är inte något alternativ i detta fallet och inte heller min fråga. Min fråga står i näst sista stycket i mitt första inlägg... Tack ändå.
Nu ljög jag... Jag har inte kört felsäkert läge eftersom XP inte startar upp... Måste därför köra cd:n...
Om du inte formaterar disken,så försvinner inga filer.

I det fall du använder återställningskonsollen,försvinner det nya
du har installerat,efter angiven återställningspunkt.

Det är nästan riskfritt,men du verkar något novis,så jag vågar inget
lova i ditt fall,He,he. Lycka till!
Leiake: Läs det jag har skrivit innan du kommer med dina förslag... Jag vill inte använda någon återställningkonsoll...
Jag vill reparera systemet med hjälp av installationsskivan. Jag skall heller inte formatera disken.

Läs innan du svarar, och om du inte begriper så ställ gärna frågor så att du kan ge adekvata svar vilket ännu inte har skett, åtminstone i denna tråd...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem