Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

81 miljoner

81 miljoner

En man från Enskede vann ju 81 miljoner,nu i veckan.Grattis!

Själv är jag ju förmögen,så jag är inte avundssjuk,men jag
undrar hur ni som är fattiga och lever på marginalen berörs.

Blir man exalterad,så att man rusar iväg,och lämnar in en kupong
för kan han så kan jag,eller misströstar man och tänker,livet är
meningslöst,och jag vinner aldrig något.

Om ni vinner så mycket.Hur skulle ni fördela pengarna.Det vore
roligt,om ni ville relatera era drömmar,för oss andra här på IS.

Som jag påpekat,så har jag gott om kulor,men det beror på att
jag är så ruskigt snål.Men om jag vann så mycket,skulle jag gå
över,från att köpa utgånget datum,till att köpa färskt bröd.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej Leiake

Det här var en rolig grej att svara på Jag har länge önskat mig en starkare kassa, men 81 millioner,nej tack.
Men eftersom jag delar med mig av mina pengar till Unisef,Världsnaturfonden, canserfonder,djurskyddsföreningar
Om jag fick så mycket pengar skulle jag bygga hem för kissekatter och hundar. Bygga och försöka skapa trygghet till uteliggare. Ge en stor slant till sjukvården. Se till att äldreomsorgen fick mer resurser till vården. Ja nu tror jag att mina 81 millioner är slut. Jag tror jag känner mig själv och då skulle jag göra som jag skrivit. Lyckan ligger inte i pengar.
Gunsan
Gunsan!

Jag trodde inte det fanns så snälla människor,som du.

Skulle du inte,festa med att,köpa färskt bröd en gång?
Svar: Jag unnar mig och min gubbe alltid färskt bröd. Och givet skulle jag bjuda ut mina barn med familjer på en fin restaurang,'
sen har jag nog med att se till mina nybyggnadtioner.
Jag tycker det är roligt när jag kan göra andra människor glada,då mår jag bra
Gunsan
Annons
81 miljoner vilken svindlande summa, tycker nog att det är för mycket att vinna. Det är bättre med en lien mindre summa så fler kan vinna istället.

Om jag nu skulle ha turen att vinna någon miljon och det är klart att jag vill, så visst finns det några hål att lägga dessa i. Hjälpa mina nära och kära, kanske köpa en lägenhet o inreda den som jag önskar, en bil till min sambo(har inget körkort själv). Det finns säkert mer att spendera pengarna på.

Färskt bröd köper jag redan så det behöver jag inte fira med men jag blir kanske så snål att jag slutar att köpa färskt bröd vem vet.

Fast det är klart för att vinna måste man spela och det gör jag så sällan så chansen är liten att jag vinner men drömma kan man ju.
Jag förstår verkligen tipsföretagens ambition med stora vinstsummor. Dvs betydligt högre än 1 miljon. Annars, blir inte förändringen så stor trots allt.
Tänk så många som sitter med ett lån på ett par miljoner på sitt hus. Som räntan är idag, och som tyvärr många människor räknar, innebär en miljon kronor ungefär 2´000 kr per månad efter ränteavdrag och låg ränta. Det förändrar inga liv. För att vi ska kunna drömma om en förändring som kan påverka hela livet, behövs drömmen, om en riktigt hög vinst.

Grattis Mannen i Enskede!
Lagerström:

Jag skulle nog gjort samma sak som du..

Sätt ett tak på t.ex 5 ooo ooo:- och låt 16 personer dela på dessa
81 000 000 istället. De fantasivinster som nu delas ut kan mycket väl förstöra mer än de gagnar.
Den svenskaavundsjukan lyser igenom många inlägg.

Självklart ska det finnas så stora vinster och visst vilja jag vinna sånna men för att vinna en sån så ska man spela åxå vilket jag inte gör.

Vinsten verkar iaf ha gått till helt rätt person av beskrivningen av honom o dömma.
Just ja vad jag skulle göra med pengarna.

Jo skulle betala av mina skulder och sedan flytta över stora summor utomlands eftersom jag inte vill att staten skall ta alla pengar, och när jag gjort det kan jag föra över till mina nära o kära så de kan betala av sina skulder och slippa gåvoskatten som är skyhög om man ger bort mer än 10000:-.

Sedan är det investeringar som gäller och jobba på som vanligt bara med lite mer lyx i vardagen och uppgradera till en vindsvåning istället.
Rob!

Arv-och gåvoskatt,är borta sen flera år.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem