Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Loggin problem

Loggin problem

Har problem med att logga in på en server, kommer till anv. namn och lösen där tar det stopp. Jag har fyllt i rätt och även provat med en annans inloggningsuppgifter som han kommer in på så vi vet att det funkar. Det fungerar även för andra men....ett fåtal har problem av någon anledning.
Är det något i burken som lurar... har stängt av antvirus och brandvägg m.m. men ingen skillnad. och nu så får vi se om
Antal svar på detta inlägg: 4
det vore kanske bra att få reda på vad du loggar in genom.
webbgränsnitt , Ftp, osv
och är det en windows server eller en unixserver eller rentav en
macserver
Det är en windowsserver, office 2003 och den där windows logg in med nyckeln... Det funkar på jobbet men inte hemifrån med denna data. Ska prova med den bärbara som det program jag ska hämta ska ligga på. Då vet jag om det har att göra med uppkopplingen på något vis, borde väl inte påverka men men
Windows 2003 Server kräver oftast att man är med i användargruppen, den inställningen gör nätverksteknikern i nätverket. Det låter som om du ska logga in med VPN-tjänsten och då måste man läggas till av nätverksteknikern oxå. Problemet är antagligen att servern inte känner igen dator och adressen på nätverkskortet.
Annons
Det fungerade med den bärbara på samma uppkoppling och den på jobbet är ej heller känd sen tidigare. Så det är den fasta hemma som inte vill av någon anlednig

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem