Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Skype

Skype

Bra eller dåligt? Fungerar det? och hur fungerar det?

Nu förlitar jag mig på er kompetens, kära IS:are..
MVH/ Zap
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Fungerar finfint enligt min mening. Har det i datorn för internationella kontakter och när jag har glömt mobilen hemma, då jag kopplar samtalen till datorn.
Jag har nämligen precis flyttat, och ännu inte kopplat in något teliaabonnemang..
Funderar på att hoppa över det, och använda mobil + Skype istället.

Rätt tänkt?
Jag har kompisar som har gjort så... De är nöjda. Det jobbigaste, tycker jag, är när de ringer till vanlig telefon från skype eftersom det ekar rätt mycket i luren då, men det går säkert att fixa...
Annons
Det blir förresten också lite fördröjning på ljudet...
Fungerar jättebra. Har man dessutom en webkamera kan man se varandra Bra om man inte kan träffas så ofta.Se hur barnbarnen växer o ch de små kan visa saker som dom har gjort o vill att mormor skallse
Jag använder skype både över nätet och att ringa till andra hem/mobiltelefoner.Har nyligen köpt en kombinerad IP/hemtelefon.Funkar jättebra.Olika ringsignaler om det är IP eller vanliga telefonen som ringer.Tycker inte att ljudet blir fördröjt heller....har inget negativt att säga om skype
avancerade äldre ljudkort kan ge problem med ljud balansen
mic/högtalare om man har en mixerfunktion installerad till den.
vissa headset kan också ge problem
men överlag så fungerar det kanonbra
Göcke>> Med andra ord, så med min splitter nya HP Pavillion 8199, och en Logitech cam pro for notebooks, så bör det funka?
De där kombinerade IP/vanlig telefon verkar inte dumt. Jag har sett att Siemens har en liten USB-dosa till sin trådlösa serie av telefoner. Med den kan man väl köra Skype, utan att ha något hemabonnemang? Är det någon som har något annat alternativ till Siemens, som Skype-telefon utan att man har ett headset kopplat till datorn?
Mitt tips är att istället använda dig av rixtelecoms (www.rixtelecom.se) tjänst bredbandstelefoni. Du måste betala för en telefondosa (som du kopplar in i nätverket). Därefter betalar du en fast månadsavgift på 75 kr oavsett hur mycket du ringer för. Fördelen är att du får ett eget telenummer (går iof även med skype) samt att du inte behöver ha datorn på för att ta emot samtal. Till telefondosan kopplar du in din vanliga telefon och ringer precis som vanligt.

/Jocke

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem