Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

DVD MOVIES

DVD MOVIES

Hej.

Tänkte dela med mig av mina erfarenheter till er andra som vill göra egna DVD filmer av nedladdade filer!

1. Filerna man laddar ner är i formatet .dvi eller .mpeg.
2. Det är ett riktigt kruxande innan man får rätsida på alla
olika format och olika upplösningar, men det programmet som bäst gör klart filerna för DVD filmer är helt klart TMPEnc Plus. Den tar dock inte .dvi filmer, utan dom måste konverteras med te.x avi2mpeg först. Sen så kör man dom i TMPEnc Plus, ställ in parametrarna i programmet så att du får ut en ljudfil och en filmfil! (VIDEO+AUDIO)
3. sen tar det en sisådär timma, så är den klar!

4. Nu har vi 2 filer, en ljudfil och en mpv fil med filmen.

5. Öppna programmet DVD Lab, som finns att ladda ner ( Klart bäst för att konvertera mpeg till dom filer man behöver för att bränna dvd ), nu kan du göra menyer, kapitelindela och textsätta filmen samt göra schyssta bakgrunder m.m

6. Kör programmet och vips så har du allt du behöver för att lägga ner i Video TS mappen i ditt DVD bränningsprogram!

7. Bränn!

Det krävs lite tricksande inan man får koll på allt detta, men det går att lösa, det viktigaste är att man håller sig till bra program att arbeta med, och alla oven nämnda tillhör dom bästa!

Lycka till med dina DVD filmer!
Antal svar på detta inlägg: 4
Tillägg!

Kan nu meddela följande eftersom jag hela tiden provar nya grejer!

Ladda ner filmerna i Mpeg format direkt! Lägg sedan in dom i programmet Sonic MyDVD Studio 5.0 som ett projekt och så är det bara att bränna!

Klart bäst resultat hittills!

=D =)
Hej & Tack för dina tips Minion!

Jag antar att dom flesta har filmer i .avi format, antingen i divX eller Xvid.

Måste de konverteras med avi2mpeg och TMPEnc för att kunna brännas som en DVD film? Eller finns det ett liknande program som MyDVD Studio som kan göra allt på en gång med en avi film? För det verkar lite omständigt att pilla ihop delarna.

Hur stora blir förresten filerna och kvalitéen hur är den? Kan man få plats med flera filmer på en DVD?

Vore jätteschysst av dig om du också ville dela med dig av några av dina användbara länkar.

Tack igen!
Vincent
Nån som vet?
Annons
Hej Vincent.

Vad gäller avi filerna, så kan det vandra iväg och bli ganska stora mpeg filer av det. Därav TMPENc Plus, som talar om för dig hur stor filen kommer att bli! Tänk också på att när du lägger in filerna i DVD Studio, så kommer det till en del filer, så gör inte filen på gränsen till för stor, då skiter det sig! (max 4.4 GB).

Kan nu även meddela att jag testat ett program från Cucusoft, som helt enkelt heter avi2vcd, men den kan också konvertera till svcd och DVD, det fungerar lite sämre än TMPENc Plus, men det är fan så mycket snabbare!

Men det bästa av allt sparar jag till sist!

Gå med i nån film över nätet klubb, beställ hem hur många filmer du hinner för 250:-/månad. När filmerna kommer hem, så rippa dom och skicka tillbaka samma dag, bränn ner med lämplig dvd-rw brännare och hämta omslaget på www.cdcovers.cc. ...................

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem