Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Tele2visionens -T2V- digitalisering

Tele2visionens -T2V- digitalisering

T2V har jag idag. Vid nästa månadsskifte ska de digitalisera.
Idag: Basutbud - TV1, TV2, TV3, TV4 ochZTV.
Nästa månads basutbud:TV1, TV2, TV4, SVT24, Barnkanalen/Kunskapskanalen.
Som ni ser så har TV3 försvunnit.
Utdrag ur tele2visions avtal
"Bolaget har rätt att från tid till annan koda och kryptera hela eller delar av distribuerat programutbud. Bolaget har rätt att vidta ändrig i programutbudet, under försättning att ändringen meddelas skriftligen med minst 30 dagars varsel. Ändring får ske med kortare varsel om ändringen föranledes av att avtal inte uppnås med berört programbolag eller av annan omständighet utanför Bolagets kontroll".
Som ni ser så är man torsk. Vill man se "Våra bästa år" på TV3 så kostar deten 49 kr/mån. (Och det vill man ju se för de har man ju glömt)
Hur kan man lösa TV3 biten? Via datorn och TVkort? Finns någon piratdekoder via TVkort?
Ny teknik brukar ju utvecklas för att lösa liknande problem. Tacksam för svar - länkar till sidor etc.
Antal svar på detta inlägg: 8
är det inte ett antal till kanaler som har fått sändningsrätt på det digitala marknätet, jo detta kom till mig för ett tag sedan

http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=29737
Det bästa vore väl om man fick plocka ihop sina egna programpaket men det kommer väl i framtiden. Avregleringen av TV-monopolet har väl inte varit lycket när man fortfarande är tvungen att betala TV-licens till SVT även fast man inte tittar.
Det luktar illa tycker jag.
19 lästa på 38 minuter - IS styrka.
Göcke - det betyder ju inte att dessa kommer in via Tele2vision skulle jag tro.
Kopierat från länken:
TV6, Viasat Broadcasting
The Voice, The Voice TV Networks
Storstads-TV, Aftonbladet
Axess TV, Axess Publishing

Man måste väl i så fall ha TVantenn + digitalbox för att den vägen få in dessa.
Annons
tejay4u varför tittar du inte på SVT men egentlligen så är det ju så här att "att TV-innehav gör att du måste betala TVlicens - tiittandet på kanalerna har ingen betydelse.
Min personliga inställning är dock att du bör titta på SVT, för att följa med utvecklingen i Sverige.
Tittandet på andra kanaler är snarast fördummande. Är man intresserad av Sverige så gäller SVT.
Fördummandegäller inte alla kanaler - Discovery är OK
Trevlig helg!
Vilka kanaler tittar du på förresten?
Discovery, Canal+ och Kanal5. SVT har hamnat ordentligt på efterkälken tycker jag, det går inta titta på. Det enda som är bra på SVT är websidan, den är å andra sidan mycket bra så något får man ju för licenspengarna.
Birger titta på tv är fördummande oavsett kanal. Det är en passiv aktivitet för hjärnan.

Och SVT är typ bara skräp. De sänder inte många bra program och de tär en kanal som inte alls är anpassad till tiden. Men det är ju publicservice så det är väl därför.
Rob - i princip har du rätt att det är fördummande men man gör ju mycket dumt här i livet. "inte många bra program" - tur att vi har public service annars skulle vi inte ha vissa program utan bara program typ såpor etc
tejay4u - Discovery och Kanal5 håller jag med om men det behövs ju samhällsprogram också. Ser fram mot höstens valdebatter.
Annars så är det nog en åldersfråga vilka program som ses.
TV har nog vid närmare eftertanke fått för stor makt över folket. Ingen har tid att med något annat. Ser bara hur svårt det är att få folk att ta på sig uppdrag i föreningar.
Ha en trevlig dag ute i naturen!
När melodifestivalens final avgjordes nyligen,så var det
rekord för SVT,med 4,2 milj. tittare.

Det var tydligen bara några stycken på IS,som inte tittade!

Märkligt!!! He,he


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem