Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Fler Egna favoriter?

Fler Egna favoriter?

Jag insåg snabbt att jag kommer få hålla igen med Egna favoriter.

Just nu kan man ha 10 st - varför inte 30 eller ännu fler?
Det vore underbart om man kunde slippa huvuddelen av sina lokalt sparade favoriter.

Jag tror dessutom att återbesöksfrekvensen skulle stiga om man kunde ha fler av sina favoriter på denna sida.

Please!?

/b
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

leiake,

Jag håller med dig om att den lösning som används idag (Cookies) inte ger några större fördelar. Precis som du skriver så försvinner ju favoriterna när man t.ex. tömmer Cookies.

Det vore bättre att de sparades i en databas hos IS. Då finns de alltid kvar även om man formaterar om datorn eller om man anväder en annan dator (t.ex. på ett internetcafé).

Det är enkelt att spara dessa favoriter, det fungerar på samma sätt som man sparar annan information om dig här på IS -t.ex. ålder, intresse, namn etc.

/b
Daniel
Vore det möjligt att på profilsidan lägga in en länk, som bara den inloggade medlemmen ser, till "mina Favvo" e.dyl.
Detta plus möjlighet att ladda upp htm-filen från sin egen exporterade bokmark.htm
Först ska du nu klura ut vad karln menar, sedan kolla om det kan vara intressant.
Snabblänkarna på IS sidan vill jag självklart ha kvar.
Den heter ju bookmark.htm med det fattade ju du, men jag slipper kanske kommentar från annat håll
Annons
leiake
jo jag använder IS Favoriterna och har flera filer sparade för olika ändamål, bara att läsa in om jag behöver någon av de olika

Tycker att ämnet hamnat lite fel i tid bara.
att det användes cookies . beror ju på att det är ett sätt att göra det på.

som ni nämnt tidigare så kan det säkert göras via en databas
precis som mycket annat roligt som man kan göra nu när vi
har medlemsinloggningen. det är alltså mer en fråga om tid och vad som skall prioriteras fram först. för att få personliga inloggningar.

sen behöver man inte exportera IS favoriterna mer än en gång
om det är samma som man vill läsa in.
alltså fel , man läser helt sonika in de sparade igen, när man har rensat cookies-ena.

Jag gillar favoriterna och ser gärna att de följer profilen, när man loggar in.

frågan är om det finns andra finesser som man önskar göra det samma med.
Göcke
Om man exporterar cookies till fil, sedan rensar man, importerar igen.
Har man inte fått tillbaka även ev.skit som man ville bli av med då?
Eller kan man exportera endast utvalda cookies på nåt sätt?
svenkalle , du sparar väl när du vet att du har rensat allt gammalt och bara lagt dit dina frächa cookies.

den filen kan du läsa in när som hellst
Ibland rodnar jag också
Jag vet inte om den här tråden blev hängande löst.

Syftet var att kunna spara sina favoriter här på IS och nå dem från vilken dator som helst, vart helst jag befinner mig.

Som svar på Göckes inlägg, huruvida det finns andra finnesser man kan önska sig - tja, det vore inte helt fel att kunna kategorisera sina egna favoriter om de blir många.

Primärt tror jag att spara egna favoriter (ej cookie-baserat) är den stora vinsten - och att antalet är minst 30.

/b

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem