Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Kolla om grannen kör trådlöst

Kolla om grannen kör trådlöst

Innan ni köper internetabonnemang,så kolla här om det går att köra gratis trådlöst.He,he

www.netfree.se Hela Sverige är med.
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Framförallt ni som kör 0,5 uppkoppling,och vill uppgradera till
24 MB,är det ju en slant att tjäna.Konstigt nog verkar det
lagligt,men framtiden är nog mörk,eller......?
Räcker det med en sån här billig sak tro
http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=381305000
Jag läste om en nyckelring,som man kunde,till och med,mäta
signalens styrka.

Detta är ju en varning,till dom som kör oskyddat(samlag höll jag
på att skriva)trådlöst nätverk.

svenkalle!

Hör du din vackra musik.Synd att du inte,visste hur du gjorde,
när du fixade felet.Nu har vi ju ingen nytta av dig,i detta svår-
lösta fall. Turgubbe!!!
Annons
Förmodligen saknades den där synten på ljudkortet som ska ta emot signalerna för midi. Jag installerade om exe filen i Sound\RealTek från drivrutinerna för moderbordet. Då fick jag tillbaka midimusiken i USB hörlurarna men inte i högtalarna.
Efter det varnade enhetshanteraren för fel på ljudkortets drivrutiner. Avinstallerade drirutinerna>la in igen. ingen skillnad. Då valde jag "Gå tillbaka till gamla drivrutiner"
Sedan funkade allt.
Tja........ Vad säga...
Före jag började med drivrutinerna såg allt bra ut i enhetshanteraren
Det är svårt att dra några slutsatser då man egentligen inte vet vad man håller på med
På tal om det så hitta jag en länk om trådlöst och säkerheten:

http://www.n24.se/dynamiskt/efterborsen/did_12207706.asp
Jag kör trådlöst och har lagt in på routern att för det trådlösa ska endast de med MAC-adresser jag lagt in tillåtas access. Jag kör ej med kryptering då det slöar ner datorn har jag fått för mig liksom att det inte skulle vara nödvändigt p g a MAC-adresserna.
Efter att ha läst om säkerheten på trådlösa nät så inser jag nu att detta inte räcker.
Det gäller tydligen att se till att ingen kan ta över kontrollen av routern för då kan de antagligen lägga till egna MAC-adresser/ändra inställningar. Det gäller tydligen att ha en säker inloggning på routern liksom ett SSID som ej är standard. Man ska tydligen även kunna ha blankt SSID. Dessutom ska man inte sända ut sitt SSID.
Kan jag känna mig säker om:
1. Jag ändrar inloggningen till routern till 10 tecken långt användarid och lika långt lösen med diverse olika tecken.
2. Slå av Broacast av SSID. Jag har en standard SSID utan ett 11 tecken långtnätverksnamn.
3. Ser att det rekommenderas att slå av routern när den ej används. Ska jag behöva gå så långt? Jag har fått för mig att den slits mindre om den får stå och gå dygnet runt, får gå med jämn värme, inte hettas upp för att sedan kylas ner om man slå av den. Kan ge glapp i lödningar (tror jag).
Vad säger Göcke och andra kunniga? Oroar jag mig i onödan?
Birger: Du verkar ju köra med både hängslen och livrem. Skämt åsido, jag kör också trådlöst men har WPA-kryptering och har inte märkt av någon slöhet i systemet förutom att det trådlösa är lite tröttare än Ethernet i orginal. Jag har provat TP-testen på kryptering och utan precis efter varandra och det var ingen skillnad. Så jag har kommit fram till att WPA och dold SSID håller leiake och grabbarna borta från min lina.
tejay4u ! Ha,ha

Är jag i Sthlm,så håller jag mig vid Stureplan.Vågar inte åka
till förorterna.Så mig behöver du inte vara rädd för.He,he

Oss emellan,vad spelar det för roll,om någon surfar på min lina,
som du uttrycker det.Rent kostnadsmässigt,såvida jag inte
betalar för nedladdad MB,för en långfilm.

Sen har vi ju den kriminella biten,men den fattar jag inte,ett dyft
av.Vore trevligt om någon,som har varit utsatt för något sådant,
ville uttala sig,vad det har för konsekvenser för den enskilde
med 300:-,på ett lönekonto,samt fyra brev från en bror i
Guatemala.
För kännedom meddelas härmed att en person i USA,har dömts
till böter och skyddstillsyn,för att surfa på annans lina.

I Sverige är det lagligt att surfa på annans okrypterade lina.
Men är den krypterad,så är det straffbart.

Det är inte lätt,att vara människa.He,he

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem