Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Vad kommer allt gnäll i från

Vad kommer allt gnäll i från

Måste alla äldre bli gnälliga Är själv född på 50-talet Har sagt till min ungar om dom hör att jag blir gnällig och klagar på allt så säg till. Är än så länge en glader hoppas jag
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Gå in på Joannas`s profil.Hon har fyllt år-Är nu 96 år,och inte
vad jag har hört,det minsta gnällig.Men har kort stubin,för att
vara så gammal.He,he

P.S Hon tycker själv,hon är gammal och gaggig.
leiake:
Du är ju för rolig när du inte gnäller på mej. Tycker du inte att jag är pigg för min ålder??
Wilma, jag håller med. Det är alldeles för många som bara ägnar sej åt gnäll och hittar fel hos andra. Upp med hakan gnällspikar. Se livet från den ljusa sidan. Vi har bara ett liv och vi ska vara rädda om det.

"När man är en glad pensionär"
Annons
Wilma:
Syftar du på forumet eller generellt?
Joanna:
Härligt att en så pass ung tjej som du verkar vara så hemma på Internet. Har försökt att få morsan att anamma det där och det fungerar inte (hon är tjugo år yngre än dig).

Annars är det väl inte så många gnällspikar på IS tycker jag.
Det är bäst att jag rättar till min ålder. Det var bara en ploj!!
Jag kommer aldrig att bli 96 år, jag kommer säkert att ha rökt ihjäl mej innan dess. Näe, det ska man inte skoja om.
Annars är jag väl ganska så hemma i datavärlden, åtminståne i Word.
tejay4u: du vet väl att det finns datautbildningar för äldre, jag tänkte på din mamma. Man är aldrig för gammal för att lära, det tar bara lite längre tid.

Joanna:
Du fick mej att fundera lite där.
Se bara på mej 45 och student. Det funkar bra men det kör ihop sig lite i RAM-minnet ibland.
Har försökt att få henne att använda mobiltelefon och det går bra men det ska vara stora knappar och helst en minneslista hur man gör.

Så är alla vi äldre, stort ska det vara och en beskrivningar till allting, vänta du!! Det är inte lätt att bli gammal. Tänk på när du lär dín mamma något så ta det lugnt och vackert, förklara flera gånger.
Jag vet, jag håller på med sånt och det är jättekul, och inte minst tacksamt!
Kan inte annat än hålla med att äldre är gnälliga och saknar tolerans. Har ju själv kommit till den skaran då jag om några månader är 66 år, så jag hoppas att jag inte faller in i den "grå massan" av gnällspik. Det är inte bara gnäll, de flesta saknar ju tid fast dom inte jobbar, jagar livet ur sig för att komma före i kön mm. Om data å mobil så är jag stolt över mig själv så länge inte barnen eller barnbarnen kan mer, men det börjar att vara på gränsen.
Åter till ämnet, varför blir många gnälliga på äldre dagar. Kan det ha att göra med att man lärt sig och vant sig att göra saker på ett visst sätt och tycker det är krångligt att med något annat?
Kverulant tycker jag är ett underbart ord men inte innbörden.
Det är inte gnälligt på IS Ja är jätteglad att ha hittat hit Jag tycker gammla blir gnälliga Jag jobbar med äldringar Men jag blir rädd att man ska bli sån.Har jobbat sen jag var 20 med gamla

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem