Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Plasma eller LCD TV

Plasma eller LCD TV

Går och funderar på att köpa ny TV.
Vet bara inte vilket val som är bäst, Plasma eller LCD TV.

Tittar jag i annonser framhävs båda typerna, HD kompatibel, Kontrast tal, Ljusstyrka... men jag är mer intresserad av Er, användarnas åsikter.

Fungerar de bra även i ljusa rum, hur är bilden om jag kopplar in PC:n, någon som har haft problem med sin Platt-TV, bords eller väggställ, störs ni av reflexer från lampor ?

Jag är intresserad av all möjlig input.
/Breeze
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

"Runda slängar 40" är allt mellan 35 - 45. Visste inte uttrycket var lokalt...
leiake...ca 40" är inte så stort...tycker de mindre ser lite "futtiga" ut.
tejay4u:
Utmärkt länk ! Tackar så mycket. Numera ligger den i mina favoriter.

Enligt testerna så är min blivande TV en Samsung LW40A23W, en LCD på 40"
Jag var och tittade på TV på Siba häromveckan, och de jag fastnade för där var just Samsung och Sony...verkade bäst i bilden enl. mig.
Philips som har så omhuldade Pixelplussisar och megashaders å allt va det heter upplevde jag som lite "konstgjort", skarpt, men inte naturlig.

leiake:har idag en 52" Thomson bakprojektion. Kör "Perfect Dark Zero" på XBOX nya ca 2 meter från skärmen. Deathmatcherna mot grabben blir RYSLIGT intensiva...
Breeze:
Se upp för optiska synvillor bara när du väljer TV.
Annons
tejay4u: vänligen utveckla...vilka optiska synvillor ?
Breeze:
Det var ett försök till ett skämt med hänsyftning till ditt yrke.
Breeze , angående synvillor, kollade du hur färg/ljus/kontrast
stog på de olika skärmarna.
Nix...kollade bara helt subjektivt på bilden.

Borde kanske tagit med synvinkeln, men med mina senilrutor ser jag nog inget ändå.
Har Du också skaffat pensionärsslip, teja ?

På tal om skämt.

En kontaktlinskund, en punkare kom tillbaks till optikern och klagade på sina nya linser.
-"Jag får så jäkla ont i skallen av de här", klagade han
Vi får väl titta på det igen då, svarade optikern och de gick in i undersökningsrummet.
-"Nej...jag kan då inte se något onormalt...kanske det är att du fortfarande är ovan?", konstaterade optikern.
Punkaren var nöjd med svaret han fått och lämnade butiken.
Men 3 veckor senare kommer han tillbaks och klagar fortfarande på huvudvärk.
Optikern ber honom stiga på igen för att kontrollera passningen.
-"Nej...jag kan inte se att de sitter fel...kan Du kanske ta av dig dem så jag kan se om det är något fel på linserna ?"
Ett ögonblick, svarade punkaren...reste sig upp och satte händerna för ansiktet och...BLAAMM !, drämde pannan i bordet.
-"Här e dom", sa han något vimmelkantig och sträckte fram händerna....-" Men nu har jag fått sådär djävla ont i skallen igen !"
Såna här vill jag ha att titta på tv i..

http://www.i-glassesstore.com/iglasses-pc-hr.html
Kan se dig och hela släkten sitta i rad iförda dessa glasögon, Bubben. Vilken syn....

Undrar bara hur dom funkar....rent upplevelsemässigt, alltså ?

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem