Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Varför slå sin hund ?

Varför slå sin hund ?

Jag blir så arg när folk slår sina hundar. Man välter biter slår med koppel Gör man så med övriga familjemedlemmar.Jag bara undrar Själv anväder jag mej av rösten låter man tillräckligt fjantig så får man gensvar direkt.Har jag fel?
Antal svar på detta inlägg: 2
Jag blir också så förbannad när jag ser någon slå sin hund! Det borde finnas hundkörkort för att äga hund. Man ska som du säger Wilma använda rösten och beröm. Med andra ord, du har alldeles rätt. Jag har själv varit ägare till en stor kraftig schäfer och han vann en hel del priser i bruksprov. Aldrig, aldrig har jag använd våld för att han skulle bli så lydig som han var. Det är likadant när man fostrar barn. Använd rösten och massor av beröm. Tyvärr så har jag inte tid att äga hund just nu men älskar dessa fyrfotingar. Vi har flera hundar i området där vi bor och dom små/stora liven blir överlyckliga när jag kommer. Barn, vuxna och djur behöver massor av kärlek.

Jag håller med om att man inte får slå djur.

När min hund (ridgeback) ignorerar mig (sällan) så kan jag kasta kopplet i marken, då reagerar hon på det tidigare kommandot.

Sen det att välta sin hund tror jag kan vara bra, när det är väldigt dominant hundar. Hundar gör ju så själva, så de förstår vad det betyder. Men man kan ju göra det försiktigt.

Min tik har vält en del dominanta hanhundar som inte insett sin plats.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem