Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Mobbing

Mobbing

Detta är nog politik vare sig man vill eller inte...

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=533802&previou
sRenderType=6

Men jag måste nog säga att om man lär sitt barn självförsvar eller att stå upp för sig och säga i från rejält så har inte mobbarna så mycket att komma med!

Jag känner en kompis som var mobbad för sitt höftfel och han sökte sig ofta till dom tuffa starka killarna i klassen/skolan och han klara sig bra..men till nackdelen hörde att han blev så kallad värsting..men det var ingen som satte sig på honom och han blev alltid skyddad av sina kompisar i gänget!

Antal svar på detta inlägg: 6
Bubben: Sover du aldrig?
Jodå..när solen går upp så bränner det huden och då måste jag gå och sova men nu har jag fördragna gardiner..hihihihi..
Nu vill jag gärna höra lite förslag på hur man motverkar mobbing utan att man gör som min kompis!!!

Annons
Är det INGEN som har några förslag???

OK..då ska jag ge er några förslag..

1. lär era barn att INGEN ska sätta sig på dem

2. Lår era barn svara som min mormor sa hellre fel....än fel i huvudet.=bra svar!

3. Låt ingen trampa på erat barn..gåmed till skolan och ta konflikten mot den som mobbar!

4. Fortsätter det..ta kontakt med läraren och i sista fall rektorn!

5. I sista fall ..Byt skola!!

6. Fortsätter mobbingen..Lär era barn karate..!!
Eller som den kraftiga lilla pojken sa till tjejen som retade honom för att han var fet; Jag är kanske fet men du är ful, Jag kan banta men vad kan du göra åt att du är ful.
Skämt o sidor men den är faktist sann.
Men du har rätt det är vi föräldrar som måste lära våra barn att ha självkänsla o att alla är lika värda.
Idag finns det en del olika organisationer som jobbar med mobbing på skolorna tillsammans med eleverna. Så skulle ens barn vara drabbad kan man vända sig till dem.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem