Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Beroende

Beroende

Jag har kommit fram till att IS är beroendeframkallande. Jag hade bestämt mej för att begränsa sittandet framför datorn eftersom min rygg protesterar mot allt detta sittande på rumpan. Har nu fått en inflammation i svanskotan!!!!!!!!!!
Men se det skiter sej varje morron, jag bara måste gå in och kolla vad andra har skrivit. Någon som vet var jag kan få hjälp med att bli av med detta beroende?? Göcke, Daniel, kan jag begära någon typ av ersättning för sveda och värk??

Jag skojar! Men skitont har jag så jag ska ta det lite lugnt ett tag.

Och vart har fjällkobonde tagit vägen?? Du som kom med så många kul kommentarer!
Antal svar på detta inlägg: 6
Nää..sitt du framför IS hela dagarna..det gör inget..allt är beroendeframkallande om man verkligen vill något!

Fjäkossan försvann nog etersom det blev så tråkigt men jag ska nog få fart på grejer snart hoppas jag!

Försök och ta en promenad eller städa eller diska eller gå och handla eller nåt emellanåt så löser sig nog det onda!

Jag håller med det första jag gör är att sätta på datorn Måste se vad som skrivits.När jag suttit en stund håller nacke på att gå av. NU ska jag gå ut med hundar får se om det blir bättre
Att ha ont i svanskotan är besvärligt vet jag av egen erfarenhet. Men att dra ner på sittandet framför data skall man inte göra för då får inte hjärnan sin välbehövliga gymnastik. Bättre stel i ändalykten än stel i hjärnan.
Finns lösning på det bakonda. Jag köpte en sittdyna med en utskärning där svanskotan hamnar. Sittdynan ser ut som ett stort U liknande U i stiltypen Compacta Blk BT. Sittdynan är bra i TV-soffan samt i bilen. Man kan ju köpa ett stådatabord oxå så slipper man sitta. Men besvärligare sätt att stå när man kör bil.
Annons
Jag är 34 år gammal och har hållit på med data sedan jag jag var 8 år gammal och jag VET hur VIKTIGT det är att röra på sig när man sitter framför datorn och att kunna sitta rätt!!!

Men det tar jag i en annan tråd snart!!!

Håller med om att det lätt blir vanebildande att sitta och hänga på IS. Men då jag tillbringar rätt många timmar med mina studier framför datorn så är det fint med lite avbrott. Up and go varje halvtimme och sträck på kroppen och ta ett varv runt lägenheten.
Ja armar uppåt sträck!
Köpa en bättre stol kan vara ett alternativ, det har jag gjort så nu kan jag sitta bekvämt utan att få träsmak i ändalyktan.
Men du har rätt visst är det lite beroendeframkallande med IS, men kul. Har fått många goa skratt o fnissanfall av det som skrivs ibland. Även de seriösa inslagen är roliga att läsa och framför allt man lär sig nya saker hela tiden.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem