Är det nån som vet vad jehovas vitten är och vad dom vill..dom knacka på min dörr i dag och hör och häpna jag släppte in dom!
Vad är deras mål och är dom farliga eller?
Vad är deras mål och är dom farliga eller?
Antal svar på detta inlägg: 25
Passa dej för Jehovas vittne. Dom är så falska så det är otroligt. Jag har en bekant som är Jehovas vittne och dom säger att man får inte ge julklappar eller födelsedagspresenter. Men tror du inte min bekant kringgår det och ger julklappar och presenter dagen före!!!! Sen svär hon som en bortsbindare också! Men säger att det gör inget för hon svär inte på sitt modersmål. Jag har väl aldrig hört på maken. Sätt dom på plats så det sjunger om det.
Joanna:
Oroa dig inte!
Jag ska nog läsa lusen av dom så det räcker!!!
Jag har har läst NT 4 ggr och det räcker för att jag ska veta var JAG står!!!
Oroa dig inte!
Jag ska nog läsa lusen av dom så det räcker!!!
Jag har har läst NT 4 ggr och det räcker för att jag ska veta var JAG står!!!
Problemet är i framtiden om borgarna vinner valet och skär ner alla bidrag..då MÅSTE jag ha någon att vända mig till tyvärr annars klarar jag mig tyvärr inte och då är kyrkan ENDA valet!!!
Om allt brakar samman vilket det är på väg att göra tyvärr pga. av alla sjuka/förtidspensionerade...då MÅSTE man ha någon UTOM att staten att vända sig till!!!
Om allt brakar samman vilket det är på väg att göra tyvärr pga. av alla sjuka/förtidspensionerade...då MÅSTE man ha någon UTOM att staten att vända sig till!!!
Annons
Va nu då!!! Är vi sjukpensionärer skyldiga till att det går åt skogen?? Näe, vet du vad Bubben, ta dej samman nu!! Skyll inte skiten på oss.

Jag kan ju visserligen välja då att sitta i fängelse i 20 år för mat och tak över huvudet...men jag avstår gärna..

Joanna:
Det har jag inte sagt...men det säger politikerna!!!!!
Det har jag inte sagt...men det säger politikerna!!!!!

Dom skitstövlarna ja! Tur för dej att du väljer annat! Tyvärr så är min dotter lite för blå. Nu får vi ju inte prata politik här så det är bäst att vi lägger av.

Rädda sig den som räddas kan säger jag bara!!

Bubben.
Hittade en liten avhandling som kanske ger dig svar på din fråga.
Dom kallas ju även Russelianare, vilket jag sökte på och fann detta.
http://www.utb.falun.se/hbo/projekt/religion/religionht98/Jehovas/etik.htm
Brukar möta dom i dörren med att säga; Jag respekterar era åsikter on ni repekterar mina, så har vi slutfört diskusionen.
Tror jag är svartlistad, ser dom går till grannar å ringer på men som tur är kommer dom inte till mig
Hittade en liten avhandling som kanske ger dig svar på din fråga.
Dom kallas ju även Russelianare, vilket jag sökte på och fann detta.
http://www.utb.falun.se/hbo/projekt/religion/religionht98/Jehovas/etik.htm
Brukar möta dom i dörren med att säga; Jag respekterar era åsikter on ni repekterar mina, så har vi slutfört diskusionen.
Tror jag är svartlistad, ser dom går till grannar å ringer på men som tur är kommer dom inte till mig

Ja du Bubben akta dig för Jehovas dem är duktiga på att vara påträngande och att inte lyssna på andra som inte har deras tro.
Vi hade en familj på samma gård när jag var barn och mamman där skrämde slaget på alla med sin tro, när det åskade så var det "gud" som var arg o man skulle passa sig väldigt noga, när jag jobbade som fritidledare var det en tonåring som hade föräldrar som var jehovas och det som hon fick genomgå var hemskt.
Har du inte sätt deras tidning VAKNA som dem delar ut på gatorna, jag bruka säga nej tack jag är vaken(kan inte låta bli).
Så var försiktig och tänk efter före.
Vi hade en familj på samma gård när jag var barn och mamman där skrämde slaget på alla med sin tro, när det åskade så var det "gud" som var arg o man skulle passa sig väldigt noga, när jag jobbade som fritidledare var det en tonåring som hade föräldrar som var jehovas och det som hon fick genomgå var hemskt.
Har du inte sätt deras tidning VAKNA som dem delar ut på gatorna, jag bruka säga nej tack jag är vaken(kan inte låta bli).
Så var försiktig och tänk efter före.

Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem