Måndag 13 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Bröstimplantat.

Bröstimplantat.

Varje gång som jag blir kallad till mammografi så tänker jag på kvinnor som har gjort bröstimplantat. Dom kan väl inte gå på mammografi?? Amma sina barn då? Det går väl inte heller? Är det verkligen värt att förstora brösten och inte kunna vare sej amma eller gå på mammografi. Varför gör unga kvinnor bröstoperationer? Är det för att vi ska bli mera sexuellt attraktiva eller vad?? Någon som vet? Hoppas att jag inte sårar någon med min fråga.

Antal svar på detta inlägg: 9
Det beror på vilken typ av implantat de har och var i bröstet det läggs. Vissa lägger det via ett snitt i armhålan och då läggs det vanligen under bröstmuskeln-då ska det gå bra.
Oftast är det ju koksaltimplantat numera.
För vissa är det väl viktigare att ha stora bröst att visa upp än att ha dem till det de ska vara till-barn.

Jag jobbar med en ung tjej som gjorde en operation på sin 18-årsdag..hon hade inga bröst överhuvutaget då och har i övrigt en skitfin figur..hon är inte ett dugg ytlig heller och passar alltså inte in i de gängse ramarna av en bröstopererad tjej.

De gånger det blir tragiskt är när naturligt vackra tjejer måste göra det som redan finns överdrivet och groteskt-Pamela Anderson är ett bra exempel.
Groteska bröst och märkliga läppar har ju blivit standard-varför?
Dåligt självförtroende kanske...eller har dessa flickor lärt sig att utseendet är viktigast av allt?
Ja inte vet jag..
Ja för alla vet att de enda som gör bröstoperationer är ju blåsta bimbos som skaffar sig Dubbel E eller nått sånt och är de inte blåsta innan så blir de jätte blåsta efter det hänger lixom ihop med hur störa bröst tjejer har. Det vet ju alla.

Aldrig att en normal tjej som tycker hon har lite små bröst eller lite hängiga skulle stoppa in några implantat. Nej de är endast avsedda för bimbos och finns endast från storlek Dubbel D och uppåt.

För det var ju därför bröstimplantat plockades fram från början för att göra så tjejer kunde använda brösten som flotörer när de var ute på sjön. Inte för att göra så tjejer som kanske hade opererat bort brösten kunde få nya osv.

Ps. Det kan förekomma ironi i detta inlägg en något för er tanter att ta till er om hur en bröstopererad tjej är. Ds.
Jag förstår kvinnor som bantat ner sig och har tomma påsar som hänger, att de vill fylla upp dem till nåt som liknar bröst.
Men jag har väninnor som haft de mest perfekta kroppar och bröst och opererat till sig "meloner" så att de ser ut som sexbomber. Det tycker jag är sorgligt.
Själv har jag väldigt stora bröst och tycker att det är enbart jobbigt. Vågar inte operera för jag är rädd för smärtan och att det skall bli fult som jag set att en del blivit.
Men mina ryggproblem skulle nog minska. Själv tycker jag att kvinnor med liten byst är vackra. Kläderna sitter snyggt. Storbystade ser alltid kraftigare ut än vad de är och bysten är ofta i vägen.
Hoppas verkligen att modet ändras eller att kvinnor uppskattar sin byst oavsett storlek.
Annons
Har aldrig förstått de kvinnor som tycker det är snyggt att göra
bröstförstoringar som är onarturligt stora o då menar jag E kupa o uppåt. Undrar om dem inte gör detta för att få männen dit dem vill. Många män är bröstfixerade. Det är på modet att visa så mycket av bysten som möjligt idag med väldigt urringade överdelar.
Det är inte roligt att ha stor byst, ont i rygg o axlar o svårt att hitta kläder.
Smaken är som baken - delad.
Tozza du skriver att många män är bröstfixerade, men jag tror att det är kvinnorna själva som är det i högre utsträckning än män. Såg på programmet Extrem makeover hur en kvinna som enligt mitt sätt att bedöma en kvinnas bröst var näst intlll perfekt. Det ansåg inte hon för hon avskydde sina stora bröst och därför valde hon att förminska dem genom ett operativt ingrepp. Jag förstår för mitt liv inte varför, men efteråt var hon mycket nöjd med resultatet och det är väl då huvudsaken.
Denna fixering vid kvinnobröst kommer från USA, men som jag tror, i norden är det förmodligen bara ett fåtal män som delar deras ideal.
Puttendolf: Klart att det är kvinnan som är bröstfixerad annars hade hon väl inte gjort ingreppen. Att man förminskar kan bero på många ting, ont i rygg o axlar t.ex även om du tyckte att dem var perfekta.
Helt klart är att män tittar på kvinnans byst ju större o mer urringat det är desto svårare att få ögonkontakt med han.
Sen må det vara större i USA men jag tror att det finns i hela världen mer eller mindre.
Det är ändå kvinnans eget beslut i slutändan sen kan vi tycka vad vi vill.
Det finns faktiskt tjejer/kvinnor som är väldigt plattbröstade och mår dåligt av detta, skulle inte de kunna få implantat för att må som andra normalbystade tjejer/kvinnor utan att få skit för det. Vad skall de göra annars? Alla skaffar inte FFF eller dylikt men det är ju bara de man hör talas om tyvärr.
Fullast...

Tyvärr är det precis som du säger. Det är alltid ytterligheterna som framhävs i media, inte det vardagliga.

Min fru har ammat våra båda barn, utan problem, och hennes implantat var inte på något sätt ett hinder i detta.

Av dom 6 tjejer i min närhet som har opererat sina bröst, så är 5 förstoringar och endast 1 är en minskning. Inte någon av dessa personer har på något sätt överdrivit vare sig storlek eller form på sina bröst.

// X

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem