Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Vårkänslor

Vårkänslor

Nu är våren i antågande, ja lite beroende var man bor i landet.
Här nere i skåne har träden knoppar, blommorna börjar sticka upp ur jorden, fåglarna kvittrar, kärleken spirar, regnet strilar ner o solen tittar fram det luktar vår.
All skräp som har varit gömd i snön kommer fram, det är lerigt överallt. Bilen får sommardäck, cyklen gås över. JA nu är våren på gång! Vårkänslorna flödar precis som bäckar o åar.

Hur långt har våren kommit i övriga delar av landet?
Antal svar på detta inlägg: 4
Jag är nu på min födelseplats i Norrland och där är det minsann juletid. Har du vårkänslor så kan jag lova dig att när termometern kryper ner mot 20 grader och däröver då längtar jag till varmare trakter. Hoppas att du kan ta vara på dina vårkänslor för minnet är kort liksom våren, för snart är det åter älgjakt. tozza, om du visste hur mycket jag avundas dig just nu.
där under naturligtvis skall det vara
Nu ska du inte gå händelserna i förväg Puttendolf, först ska vi ha en lång o skön sommar.
Det är verkligen skönt att våren tittar fram o att den långa vintern är på väg bort här nere i skåneland. Även om det regnar mycket. Hellre det än minus grader.
Är faktist född där uppe i det kalla, men bodde där bara de första 6 månaderna.
Hoppas våren kommer till er oxå snart.
Annons
Ja vi lever på hoppet och just nu snöar det här. Vi går en ljus framtid till mötets. WOW!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem