Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Tråkiga filmer

Tråkiga filmer

Jag vet inte om jag inbillar mig men jag tycker kvaliteten på filmerna har sjunkit under 1990 och 2000-talet och till och med repriserna på bra filmer från 80-talet har försvinnit..hmm..?

Och ändå betalar man ganska hög tv-licens..*suck*
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Är det alla Collegefilmer du saknar eller polisfilmer från Miami och Hollywood?

Tveksam på om det var bättre på 80-talet
Bubben kan det vara för att det inte är någon som vill se dem?

Ja förutom troll i tomteskogen då som SVT inte får visa, även fast alla vill se den och SVT vill sända den i repris.
Här hitta jag en hel hög med bra filmer som gjordes och man sällan eller aldrig ser på kanal 1-5 eller Z-tv:

http://www.geocities.com/summerua/80tal/film80.html
Annons
Om jag inte minns fel så fanns det en jättestor videokatalog från videobutiken och i den fanns över 6000 filmer som faktiskt var bra från både 70 och 80-talet..
Men bubben du betalar ingen tv-licen till 3-5 och Ztv.
Och breakfastclub gick för bara några veckor sedan senast.
och många av de där kommedierna har även de gått för inte så länge sedan.
Jo, jag vet att jag är lite slarvig med att kolla tv-tablån..

Men det är ändå många andra filmer som man saknar från förr i tiden..
Det är väl bara å tanka hem de filmer du vill se, så är problemen lösta och du behöver inte passa någon tid utan kan titta när det passar dig.
Tycker att det ända som visas i dag är repriser på längden o tvären. Alltid samma filmer om o om igen.
Visst var det många bra filmer på 80-talet men även 90-talet o nu under 2000-talet har det gjorts bra filmer.
Bubben någon klok man i Hollywood säger att det görs högst tre bra filmer per år. Lägg därtill hur många filmer som körs varje dag dygnet runt och vi konsumenter blir övermätta och svårflirtade. Vad jag menar är att den som gillar glass och serveras glass en gång per år får då en lukullisk upplevelse som nästan når himmelska höjder. Om du däremot käkar glass dagligen så kommer du att må illa efter ett tag vid blotta tanken på den isiga krämen. Jag tror det förhåller sig lika vad gäller filmerna på TV. Vi har blivit en kräsen publik!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem