Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Sopspion

Sopspion

Läste att det finns sopspioner i sverige vars endan uppgift är dokumentera hur vi slänger våra sopor på sopstationerna uti landet. Vi måste väl vara det enda landet i galaxen som har såna. Verkligen ett glamourjobb att sitta tippen och sätta dit folk hela dagarna.

Antal svar på detta inlägg: 9
Jag har tittat ner i en sopsation vid ett hyreshus det var 4 lukor men det fanns inga mellan väggar så allt hamnar tillsammans Då bestämnde jag mej skiter i att sotera sopor
Det är ofta en illussion det där med att sophantera. Allt hamnar oftast på samma ställe eller bränns i samma ugn. Ett smart knep av sophanteringsbolagen, för de får ju dig att göra jobbet åt dem när du kör grejerna till sopstationen.
Jaha...hur många har varit på tippen på studiebesök och sett hur det går till?
Annons
Jag har. och det sorteras,
De enda som hela tiden påstår att det är meningslöst att sortera sopor, är de som är för lata för att göra det och letar efter en ursäkt.

Det är klart att det sorteras, det är en växande industri att ta hand om sopor. På mitt ena jobb så får vi t.ex. "böter" av sophämtningsföretaget om inte krossat glas, färgat glas och ofärgat glas är färdigsorterat.
Tack Rob! Inte bara jag som varit där och sett hur folk står och öppnar plastkassar som något nöt lagt tidningar i....

Vi har en suverän återvinningsanläggning här i stan och det finns ändå dom som påstår att det inte sorteras..håller nog med Love!
På denna länk finner vi ett fall där en kvinna ställt en blomkruka i plast bredvid en full sopstation.
För det har hon blivit polisanmäld och blivit fälld i domstol till böter. HORRIBELT!!!!
Har svenskarna inget annat att ödsla kraft på.
Jag skäms otroligt mycket att vara svensk ibland.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,808340,00.html
Det finns ett fall till med en äldre dam som skulle slänga sin stekpanna men fick inte genom den i hålet o satte stekpannan sidan om så länge, hon skulle in o handla i affären sidan om. När hon kom tillbaka stod där en sopspion o hennes stekpanna var borta, hon åkte dit på detta trots att tanten var ärlig o sa som det var, nu tycker myndigheten att hon gjorde fel som inte tog med sig stekpannan till affären o vill åtala henne trots att hon skulle hämta den o ta den med sig hem.

Var ska det sluta håller med dig tejay4u ibland skäms man för att vara svensk.
Sopspionerna är nog nödvändiga...tyvärr !
Det grisas ju ner nåt så förbannat, både på sopstationer och ute i naturen.
Sen är det ju ibland rent korkade grejor som folk åkt dit på, om man läser inläggen....

Det har varit en liknande tråd tidigare, "Sopstationer" tror jag den hette där jag redogjorde för min åsikt om sophanteringen, så nu nog sagt för min del.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem