Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Positiv journalistik

Positiv journalistik

Hejsan!

Nåt jag VERKLIGEN saknar i dagstidningar och nyheter är lite positiva nyheter!

Jag tror faktiskt att det skulle höja upp folks humör lite att få höra positiva saker mitt i bland eländet..

Ex. Vulkanen Pompeiji fick ett utbrott och skördade X antal liv..MEN..Obervera MEN..X antal klarade sig oskadda och lever nu lyckligt oskadda i skyddsläger tillsammans med sina familjer osv...eller liknande..

Jag vet inte..men det kanske blir motsatt effekt..för då tänker människor..."Äh, det var ju inte så farligt för X antal klarade ju sig i alla fall eller"???

Antal svar på detta inlägg: 1
Detta var ju en positiv nyhet med vissa modifikationer:

SL-buss rammade busskur
En SL-buss rammade en busskur på S:t Eriksgatan på onsdagskvällen. En person skadades.


Det var omkring klockan 19.45 som en av SL:s blåbussar körde ner en busskur på S:t Eriksgatan, vid korningen med Fleminggatan. En kvinna i 60-årsåldern stod och väntade på bussen och fick busskuren över sig.

Ambulans och brandkår for till olyckplatsen och kvinnan fick föras till S:t Görans sjukhus. *(se nedan)Enligt polisen är hon inte allvarligt skadad.

Polisen har hållit inledande förhör med busschauffören, som också fick göra ett utandningsprov efter olyckan. Provet gav negativt utslag och föraren är ännu inte misstänkt för något brott i samband med olyckan.

*Hade dom lagt till "MEN" enligt...så hade det ju sett mer positivt ut eller?


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem