Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Övergrepp

Övergrepp

Det går inte en dag utan att man läser följande:
Man häktad för övergrepp på 4-åring.
Dessa grymma övergrepp går längre och längre ner i åldrarna.
Jag får snart spy på dessa hemskheter. Vad i hela friden har hänt med männen? Vems fel är det att detta sker?? Jag mår illa och får kramp i magen när man läser såna fruktansvärda hemskheter som sker mot stackars försvarslösa barn. Är det underligt att dessa utnyttjade barn sen skär sej och mår uruselt resten av livet! Stackars dessa ungar. Vad i hela friden är det som har gått snett?? Vad är det som gör att en del män kan begå dessa viderligheter, vad får dom ut av det? Har dessa utövare själva blivit utnyttjade som barn? Är det därför dom på något sätt ger igen, eller??
Antal svar på detta inlägg: 5
Förr satt de inlåsta på mentalsjukhus eller dylikt.
Håller med dig Joanna, det är fruktansvärt att dessa små o stora barn ska behöva gå igenom något så hemskt. Oavsett om det är incest eller övergrepp alltså utanför familjen.
Det måste vara sjukligt för inte kan människan vara så grym o elak, eller.
Vet inte om jag håller med om att det skulle vara en ren hämd av dessa män. Det ligger nog djupare än så är jag rädd för.
Många av dem har varit med om övergrepp ja men inte alla.
Man kan undra vad som föregår i deras hjärna, vad de får ut av att förgripa sig på små flickor o pojkar och om dem är medvetna om att de har förstört livet för dessa barn.
Är det bara som jag upplever men har inte övergreppen ökat?
Det förekommer lite här o där, inom barnomsorgen, läger för barn o ungdomar, i familjens vänskapskrets osv.
Ja vi kan nog spekulera i det oändliga utan at komma nån vart.
Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå dessa män o de kvinnor för det finns även kvinnor som gör övergrepp men de glöms oftast bort.
Kanske hör dem hemma inom mentalvården som förr för nått sjukt är det.
Såg ett tv program i veckan med Oprah W. om just detta och där var en frånskild man som utnyttjat sin dotter i många år tills hon enligt henne blev för ointressant för pappan och då var hon 12 år, och då tar f-n skapet till pappa och adopterar en fem årig flicka som går igenom samma helvete som dottern gjorde, han lade ut bilder på nätet på vad han höll på med och till slut fick FBI reda på vad som pågick genom en polis som uttgett sej för att vara pedofil m.m och fått kontakt med pappan i fråga.
Tror pappan fick livstids fängelse eller om det var 75 år nånting.
Det är ju bara för tragiskt hela historien.
Annons
joanna

ja vet inte men de måste ju vara helt toltalt sten dött i hjärnorna på dessa sk människor må kvitta om de våldtar sina kvinnor eller barn de helt j--------la sjukt å hur mår dessa offer för desa sjuka människor
nej sätt ut bilder å namn på dessa människor i sverige som gör detta så alla får se vad de är för idioter som gör sånt här å sen skulle de kastreras både operations mässigt å på kemisk väg för sånt här gör inte en normal funtad människa / peter
Ja tänk om vi hade haft sådana straff här i lilla Sverige o inte dessa retfullt korta straff för grova brott och att staffen verkligen var straff o inte "semester".
Är människan så "sjuk" så okey behandla dem först o sen får dem ta sitt straff i fängelset.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem