Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Krogköer

Krogköer

Det hela är egentligen väldigt enkelt..

Om en krog/resturang är full med folk så är den och då bör ju dörrvakterna säga att det är fullt och hänvisa dom vidare..då slipper man ju massa tjafs och bråk och köer..

Sverige är nog det enda landet med krogköer..

Antal svar på detta inlägg: 6
Jag tror i alla fall att problemen skulle bli mycket mindre om dörrvakterna lärde sig att säga bara att "det är fullt" OAVSETT vilka skälen nu än kan vara..

Om alla dörrvakter gjorde likadant så blir det inga diskussioner!

Så enkelt är det inte....

Det är som att försöka att förändra ett invant beteende!

Ser man en krog där det köas, så blir man intresserad! Man går dit och vill vara med, för vad är det som lockar andra så mycket ?

Ser man en krog som saknar kö, så utgår man ifrån att det inte är speciellt mycket folk där, och att det kanske finns en anledning till varför också!

Vad som krävs är en LAG som förbjuder utskänknings ställen från att uppta allmän plats, alltså utsidan med köande gäster! Då skulle man antingen bli tvingad att avvisa sina gäster om det är fullt, eller ännu bättre, släppa in gästerna i ett högre tempo.

Jag tycker att det i slutändan är ett politiskt beslut, men jag skulle förvånas om det blir någon förändring dom närmaste 10 åren.

// Xenix
Xenix:

Jag vet inte om jag håller med dig tyvärr..

Själv kollar jag alltid priserna först och letar det billigaste stället..och inte där det är mest folk som står i kö..

En lag? Vad ska man med en lag till?

Det är inte så svårt för dörrvakterna att säga att det är fullt oavsett om det är fullt eller inte?

Annons
Ok..jag ändrar ordet fullt till överbelagt!

Passar det bättre?

Bubben....

du pratar om problemet som om det vore ett problem på krogar där man äter mat och umgås med likasinnade ?

Tror knappast att priserna på Spybar eller annan restaurang har med köerna att göra. Jag ser inte heller problemet med köer under den tid på dygnet då restaurangerna har öppet, utan långt senare på kvällen.
Jag bor i GBG och ser sällan köer till nattclubbarna före klockan 23.00 på kvällen. Där ni bor så kanske ni köar för att få äta, men så är inte fallet här...

Dessutom så är väl problemet med vakter och köer alkoholrelaterat vilket inte heller brukar vara ett problem förrän långt senare på kvällarna... Man äter ju inte mat om man är stupfull eller ?

Sen så är det ju så att det faktiskt tar rätt lång tid att slussa människor från utsidan, genom garderoben, och in på stället. Då blir det lätt så att det bildas en liten kö, och är tillströmmningen stor, så blir kön snabbt längre, och vips! så har man byggt upp en kö!

Brukar det vara bråk med vakterna i köerna där du bor, om du skall gå ut på krogen och äta ? Det verkar konstigt!

// Xenix
I stockholm funkar det lite annorlunda Fredagar och Lördagar men..

Jag syftade inte på renodlade resturanger utan mera på krogar typ Crazy Horse, Sturecompagniet, Daily news mm..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem