Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Afrika

Afrika

Är det någon som har läst Wilbur Smith?
Hans afrikaserier slår allt annat.
Guld, diamanter, elfenben. Han förmår att
få läsaren att leva sig in i både de svartas och de
vitas tänkesätt. Sydafrikas och Rhodesias historia
blir lättillgänglig i en spännande skröna.
Det kanske inte är "inne" att läsa böcker,
men det finns ingenting som slår den egna
fantasin, när man läser en bok.
Antal svar på detta inlägg: 3
Att läsa böcker är mycket inne här i alla fall, har alltid läst, ialla fall sen jag lärde mig läsa.
Men den boken har jag inte läst.

Har läst en annan bok om sydarika, Frihetens sjö av James A Michener en himla fängslande bok om 15 000 år av en afrikansk historia, från bushmännens kamp för överlevnad o flykt genom ett fientligt afrikanskt landskap, vidare genom deras efterkommande i Zimbawes guldgruvor under 1400-talet osv framåt i tiden en mycket läsvärd o spännande bok el rättare sagt 2 böcker.

Annars läser jag mest deckare o lite annat.
Jag läser jätte mycket böcker Men ska nu prova talböcker har köpt några deckare.Någon som provat?
Wilma; Jag lånar enbart talböcker. Bäst när författaren läser själv. Min favorit är Gerda Antti. Jag är helt förälskad i den kvinnan! Jag hittade Gerdas adress på Internet och skrev en liten rad till henne. Tänk jag fick ett vykort med några rader från henne som tack! Jag blev så lycklig.
Favoritboken är en novellsamling som heter begravningen. Jag skrattade så tårarna rann när jag lyssnade på den. Låna den på ditt bibliotek, du kommer inte att ångra dej. Gerda är otroligt rolig.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem