Torsdag 9 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Aktiv dödshjälp.

Aktiv dödshjälp.

Det finns en man i min hemstad som kämpar för att få ett värdigt slut-han lägger all sin energi som han har kvar på att få till stånd en lagändring.
Jag tycker hans sida är ett utmärkt inlägg debatten om dödshjälp..det gäller ju en människa som faktiskt vet vad det handlar om
http://web.comhem.se/~u18211441/peter/
Besök hans sida och ta er sen en funderare på livet och vad ni tycker om hans kamp..
Antal svar på detta inlägg: 4
Är lite delad i dödshjälp Man ser att en del har vaknat upp när dom har legat i koma där anhöriga velat stänga av allt Sen finns det de som är så sjuka att inte finns hjälp då tycker jag att man ska få ett värdigt slut. En åker utomlands
Är helt för dödshjälp i hopplösa fall.
I andra fall bör individen själv få bestämma.
Aktiv dödshjälp under ordnade former
bör avkriminaliseras.
När det är dags för mig, avgör jag själv!
fred: det är precis det som Peter vill-han har ju obotlig levercancer. Jag kan inte riktigt förstå varför det är okej för mig som kvinna att döda ett foster (abort) men inte bestämma när jag vill dö...om det inte finns någon återvändo-det luktar dubbelmoral..
Om man ser de regler som finns i länder med eutanasi så är de väldigt hårda.
Jag vill inte debattera detta utan bara be er att läsa hans egna ord och utifrån det bilda er en uppfattning.
Annons
Min uppfattning är att det borde ej vara ok att ta livet av ngn annan (abort) men sitt eget liv skall man ha rätt att avsluta närhelst man behagar...det ska dock ske för egen hand och med dagens tekniker så borde det tom räcka med att man kan blinka med ögat eller liknande för att få igång någon form av maskin som kan vara dig behjälplig för ngt sådant...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem