Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Hemsideproblem

Hemsideproblem

Hej!
jag har gjort en hemsida, skaffat webhotell och domän-namn, och laddat upp allt med cuteftp som man ska göra, men sen då, hur publicerar man sidan på själva nätet så att säga? får bara upp webbhotellets logga på mitt hemsidenamn?
Antal svar på detta inlägg: 9
Du ändrar din homepage, alltså den sidan du vill visa när någon går in på din sida till "index". Om det redan finns en sida som heter "index", ta bort den.
Den kan även heta default.htm (html) den du ska ta bort
Om du har b-one.net, och har provat deras hemsidefunktion, så har det skapats en annan indexfil som tar över alla andra befintliga sidor. Jag minns inte exakt vad den hette, men om man använder deras utforskarfunktion, så hittar man den, Jag har för mig att den fick denna beteckning #index.htm, och när jag hade raderat den så funkade allt.
Annons
på b-one heter den "b-one-default.html"
Är något webbhotell bättre, rent generellt alltså.

Börjar nämligen snart bli dags att ta steget fullt ut...
/Breeze
Det finns säkert många uppfattningar där men för mig funkar b-one bra, särskit som dom har en svensk, enkel, kontrollpanel.
Har hjälpt en förening som haft en mer kommersiell sait men dom hade en engelsk avancerad kontrollpanel som jag upplevde som svår då min engelska är mycket dålig.
Har haft Spray förut, där var det stora svårigheter varje år då jag skulle betala fakturan, mycket svårt att förstå vad man skulle betala särskilt för en som är försiktig med kreditkort på webben, Det var strul varje gång så dom lämnade jag.
Däremot hade dom en del gratis script som ingick, t.ex lösenordsinloggning, som jag inte klarat att fixa sedan jag lämnade spray.
Men det var det värt p.g.a. allt strul.
Roligt att det går framåt för dig
Lite förtydligande.
Mitt inlägg var menat till Breeze
Min son säger att du ska gå in på www.tk
www.tk är dock inget webhotell utan dom tillhandahåller gratis domännamn....typ abcdef.tk

/P

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem