Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Big Brother

Big Brother

FörnedringsTV eller?
Undehållning är det då definitivt inte. Beklagligt att man får så många unga tittare. Vad ger det för signaler? Är det så här man ska vara? Jag tycker TV5 har ett stort ansvar för vad de sänder och ungdomar ser.
Antal svar på detta inlägg: 10
Ingen hör av sig. Det är kanske bara jag som tycker det är dålig TV-underhållning.
Att ställa upp i en dokusopa = Förtjänad förnedring. Å passa på att förnedra sig så mycket som möjligt. Roa de uttråkade Svenskarna :)
Det som är mest störande med BB är att det tar upp sändningtid... bästa vore om man stängde in ett gäng i husetfilm när de gick in sedan när de kom ut men inget där imellan och körde det som ett helt vanligt BB bara för o se reaktinerna..
Annons
Å nää, unga kan bättre än kolla på sånt. Av egen erfarenhet av att gå just i skolan var big brother var mer populärt förr.
Nu har det blivit urtjatat med skandaler och skit, och jag håller med dig Rob, slöseri med sändningstid!
En till som tycker att det är skit o upptar den bästa sändningstiden. Nä lägg ner hela BB inget att se o framför inte för minderåriga. Har inte tittat i för sig men läst i kvällstidningen o det räcker så väl.
Har aldrig förstått vad som är så lockande med BB och liknande dokusåpor. Det lilla jag sett har oftast bara varit tråkigt fjanteri från en del underliga typer man kunnat undra om de verkligen har alla äggen i korgen.
Nä, lägg ner eländet...det finns betydligt bättre att titta på...
Uppenbarligen ingen koll?

Ni tidigare skribenter har uppenbarligen väldig begränsad kunskap om Reklam finansierad TV ?

Kanal5 genererar mer reklam pengar & tittare på BB än på något annat program och sett till en hel säsong, så finns det få program ens på TV4 som kommer upp i samma klass!!!

Uppenbarligen så finns det ett antal människor som tycker att detta är underhållande och roligt att se på....

Vad gäller vad ungdomar tittar på och inte, så är ju Big Brother endast en förlängning av kimatet bland ungdomar idag. Bortsett från det faktum att i BB huset så finns det inte narkotika, misshandel, våldtäkter, kvinnomisshandel, rattfylla......

BB är en spegling av verkligheten vi lever i och vad ungdomar håller på med, men i ett intensivare format, eftersom endast 40 minuter av dygnet återges i ett kompakt format och då endast dom delar som möjligtvis har ett underhållningsvärde......

Ni som tycker detta är förnedrings-TV och upptar onödig sändningstid kanske borde ta er en funderare på vart samhället är på väg och hur ni skall eller komma skall, uppfostra era barn!

// Xenix
Poppo: Vad då Kanal5 har ett ansvar!?! OK jag kan förstå att de borde ta ett visst ansvar om reprissändningar på eftermiddagar men kvällstid? Vad har föräldrarna då för ansvar?

Jag blir så trött på att föräldrar försöker lägga över ansvaret på barnens uppfostran på andra parter än sig själva. Om barnen inte har tillgång till Kanal5's BB så har de tillgång till Internet, eller Playboy channel, eller filmkanalernas porr. I den tillgänglighet som hela tiden finns till porr, bloggar, web cams etc måste föräldrar ta ansvar för vad barnen gör och inte heller låtsas som att detta inte finns.

Ta ett samtal om värderingar med barnen innan de väljer att ta Dr Phil ord som sanningar och självklartheter.
Jag håller med Xenix till 100%, vi kan titta på BB dygnet runt på datorn och jag måste säga att det man ser på Kanal5 är bara en bråkdel av hur det ser ut i huset. Som Xenix säger så komprimeras allt till 40 min. Vem vill se när Anton sitter å skiter på toa ex? Inte jag och kan nog garanterat säga att ingen vill se det... Det handlar bara om att skaffa så många tv tittare som möjligt vilket Kanal5 lyckas väldigt bra med.
BB är ett cyniskt sätt att exploatera mänskligt elände a´la Sverige. Det är hemskt att ungdomar har så dålig självbild och är så förvirrade. Feministiska tankar frodasju inte heller direkt inne i huset om man säger så. Resten instämmer jag med Xenix.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem