Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Picasa2 har slutat fungera.

Picasa2 har slutat fungera.

Jag misstänker att den senaste WinXP säkerhetsuppdateringen har ställt till med något jäkelskap.
Picasa2 har slutat fungera, så jag installerade om det men det fungerar ändå inte.
Så jag avinstallerade det ordentligt och installerade det på nytt, men jag får det ändå inte att fungera.
Har försökt att återställa systemet till en punkt där jag vet att picasa fungerade i förra veckan, men XP lyckas inte med det.
Har någon en idé hur jag ska gå vidare för att få igång Picasa2?
Antal svar på detta inlägg: 4
Avinstallera en gång till.Kör sedan Start/Sök/ Alla filer,skriv
picasa,och se hur många filer som är kvar.Ta bort dem,och
installera Picasa igen.

Lovar inget men försöka duger.Lycka till
Nu har jag avinstallerat, sökt och raderat resterna, varit inne i registret sökt och raderat allt jag hittat där.
Fick vid avinstallationen ett felmeddelande rörande uppdatering av msn toolbar, så jag avinstallerade den med.
Kört Norton autocheck av register och program.
Startat om etc.
Har gjort ca 10 misslyckade försök att återställa systemet till en tidigare tidpunkt utan att lyckas.
Får bara meddelande om att det inte lyckats och inga ändringar gjorda.

Ny installation av Picasa efter det, men samma fel.
Programmet startar ...tänker....sedan kommer ett fel meddelande som den vill skicka till microsoft och programmet stängs.

Någon som har en idé om hur jag får det att fungera igen?
Om du tror att senaste uppdateringen av XP,är boven,så prova
att ta bort dom senaste från den 12:e April.

Kontrollpanelen/Lägg till/ta bort Bocka för i rutan Visa uppdateringar,så har du dom i rader,nästan längst ner.

Kör om ServicePack2,på det gamla,efter det.

Riskfritt att prova.Lycka till igen.
Annons
Till slut löste sig problemet, och så här gjorde jag!:

Samma problem upptäckte jag med Quick Time picture viewer.
Jag avinstallerade Picasa, de senaste säkerhetsuppdateringarna av Xp och Google Earth.
Försökte men misslyckades att avinstallera Quicktime med tillbehör. så jag installerade senaste versionen i syfte att avinstallera allt.
Raderade alla temp filer jag hittade med sök funktionen.
Provade några gratis RegClean program och hittade lite fler tempfiler som jag tog tog bort.
Gick in i registret och deletade alla rader och mappar jag hittade som det stod Picasa, Google eller Apple/Quicktime på.
Sedan återinstallerade jag de bortagna säkerhetspatcharna till Xp.
Körde sedan Norton check up och installerade Picasa2, och nu fungerade programmet äntligen igen!
Stort tack till leiake för tips och idéer!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem