Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Autostart

Autostart

Hur ser jag vilka program som startar automatiskt i windows xp? alltså inte dom som man ser i autostaren under start knappen, utan dom programmen som ligger i typ (autoexe ) eller vad det kan heta.
Har bla letat i sys edit, inte funnit dom. ngn som kan hjälpa mig?
//Urban
Antal svar på detta inlägg: 8
Du kan ladda ner det trevliga lilla programet RegClener härifrån: http://www.worldstart.com/weekly-download/archives/reg-cleaner4.3.htm, dom har tydligen laggt ner support på det men det funkar ändå. I Programet kan du se och ta bort vilka program som startar automatiskt
Kontrollpanelen/Administrationsverktyg/tjänster

där har du en lista på alla program och tjänster som startar med datorn.
Eller så klickar du på start väljer kör och skriver [F]msconfig
Annons
Tjitt tryckte på fel knapp, nu kommer hela svaret..

Eller så klickar du på start väljer kör och skriver msconfig, då får du upp en ruta som heter System inställningar, där väljer du fliken Startup, sen ser du alla program som startas upp när du bootar igång..
Där kan du sedan bocka i/av det du vill skall starta eller inte..

En annan lite mer grafisk och förklarande modell kan du få genom att ladda hem Windows Startup Inspector

Hoppas du får fason på det..
Jag tackar väldigt för dessa tisp iallafall
Det finns ett program som heter Startup Control Panel. Du hittar det här http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml. Det är gratis och fungerar på Windows XP. Efter installationen så körs programmet från Kontrollpanelen där det efter installationen finns en ny icon som heter Startup. Mycket bra program med vilket man kan se och bestämma vad som ska köras igång när datorn startas upp.


Tackar så mycket för alla bra tippsen o hoppas jag kan hjälpa ngn annan med ngt som jag kan. *L*
//Urban
ja, tryck start, knappen, välj KÖR, å skriv msconfig, så har du alltdär....

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem