Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Bottenfärger till båtar är botten

Bottenfärger till båtar är botten

Jag bor på östkusten och målade min båt med färg avsedd för östkusten för fem år sedan. När jag lyfte båten var den helt, (och jag menar verkligen helt) full av snäckor under vattenlinjen. Jag kommer aldrig igen att måla med östkustfärg. Attans miljöknuttar som inte förstår båtliv. Det finns inte någon som jag har träffat på min båtklubb nu på våren som använder östkustfärg. Vi köper istället färgen på västkustne. Bekanta på västkusten, köper sin färg i norge för att få en giftigare färg.

Jag är övertygad om att de böter jag kan komma att få för att måla med fel färg är lägre än den kostnad som jag skulle behöva betala för extra bränsleförbrukning om jag målat med östkustfärg.

Miljöaktivism när den är som sämst.
Antal svar på detta inlägg: 3
frille:
ett hett tips som min svåger lärde mig är att blanda chilipulver i bottenfärgen, helt snäckfritt, till o med sjögräset håller sig borta...
tack för tipset. Det kanske jag provar ett annat år, eller, så provar jag att hälla chilipulver i miljöpartiklarnas kaffe. (-;
Hur mycket allvar ligger det i chilipulvret? Någon som testade förra sommaren och kan berätta. Det börjar ju bli dags.
Fler tips?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem