Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Webbläsare

Webbläsare

Hej, en nyfiken fråga bara - vilken webbläsare använder ni? Jag använder opera o är nöjd med den, den är inte jätte bra, men bättre än explorer i alla fall. ngn som har tipps på någon annan bra o gratis läsare?
//Urban
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Jag använder ie5-6
Mozilla
Netscape ..
Opera
kör du Opera och är nöjd med den så kanske det är svårt att
byta. själv så har jag ingen favorit. förutom att det är lite nostalgiskt att köra en gammal Netscape på en maskin.
Installerar du OpenOffice 1.0 så får du en komplett office swite med integrerad webläsare.
http://www.kongogroup.com/openoffice/swe/index.html
har inte denna svenska standarverssionen , det som man kan ha emot den är att man upplever den som långsam när man startar upp programswiten, efter som det laddas in allt på en gång.
Jag kör nästan bara med opera, är några grejer den inte är så bra på men i stort överlägsen tycker jag. Har testat neoplanet också www.neoplanet.com men vet inte riktigt vad jag skall säga om den, är väl vanlig i USA bara antar jag. Påminner en del om explorer. finns många goa skinn att ladda hem till den.Sedan netscape förstås som är ok.
Annons
Använd Mozilla Firefox
Hejsan jag använder Mozilla Firefox den är mycket bra!
Firefox har en hel del nya funktioner som är så bra....Dessutom kanske om fler använder den så kan vi få en webstandard som är bra för ALLA användare...ökad tillgänglighet med webbstandard

Dessutom är det sååå snabbt man kan dessutom öppna en hel mapp med länkar om man vill...

Samla alla länkar till tidningar i en mapp och starta upp alla samtidigt. Snygg funktion...

www.mozilla.org
Hej
I Opera v7.54 och i v8.0b, fins i menu under verktyg en funktion som gör att man kan ta bort personlig data, den finns inte i Firefox ,det är tråkig ,funktionen är suveränt ,Hur gör man ? Importering av bookmark från Opera funkar dåligt, annars mycket bra läsare.
Tack
Sorry
Jag hittade det med personligt data ,funktionen finns i inställningar /sekretess/historik
Sorry
Med vänlig hälsning
Magda
Opera tycker jag är den bästa.
En del klagar på att det är så mycket skit inbyggt i den, men det är ju inte skit! En IRC-klient, en mail-klient och lite smått och gott. Då slipper man ha en massa olika program och fönster öppna/installerade vilket bara är jobbigt. En annan sak som är super med Opera är mus-gesterna som gör det betygligt lättare att navigera. Bara en sak som jag saknar, ett messenger program skulle sitta fint inbyggt(typ som msn alltså).

Och numera finns ju Opera 8 Beta för dom som missat det
Hej Elias
Har testat Opera 8b inte så stora ändringar, ljud funktionen vet inte vad jag ska jag ha den till… Man kunde ändra färg på verktyg fälten, den kan man inte göra i Beta v.
Hur som helst Opera är bäst.
Ha det

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem